SPOJ TRADICIJE I MODERNOG TURIZMA
U prestižnom ambijentu Hotela „Prezident Palace“ u Beogradu, 2. jula, uz prisustvo predstavnika turističke privrede, medija, brojnih istaknutih ličnosti iz javnog i privrednog života Srbije, kao i ljubitelja putovanja, održana je promocija specijalnog izdanja časopisa „Balkan Travel", posvećenog Vrnjačkoj Banji, „kraljici srpskog i kontitnentalnog turizma“.
Sedmo izdanje vodećeg regionalnog magazina nastalo je kao plod saradnje izdavača časopisa “First Media Group“ sa Turističkom organizacijom Vrnjačka Banja i Opštinom Vrnjačka Banja. 180 strana luksuznog izdanja i kvalitetne štampe obiluje inspirativnim pričama, atraktivnim fotografijama, intervjuima i reportažama koje na autentičan način otkrivaju dušu najposećenijeg banjskog mesta u Srbiji.
Ovo izdanje predstavlja putovanje kroz bogatstvo kulture i istorije, čarobnu prirodu, lekovite termalne izvore, brojne atrakcije, vrhunske hotele i spa centre, koji čine najpoznatiji banjski biser Srbije i čitavog regiona.
Prisutne je u ime domaćina pozdravio predsednik opštine Vrnjačka Banja, Boban Đurović, istakavši da je ovo izdanje omaž istoriji, kulturi, gostoprimstvu i prirodnim bogatstvima Vrnjačke Banje. Podsetio je da je reč o drugom projektu ovog tipa, i da je nakon prve promocije, koja je održana pre nekoliko godina i bila posvećena predstavljanju turističkog potencijala Vrnjačke Banje, usledila veoma uspešna turistička sezona.
– Časopis „Balkan Travel“ prepoznao je ono što mi u Vrnjačkoj Banji živimo svakoga dana, a to je da je naša Banja više od destinacija. Ona je ideja o dobrom životu. Ovo izdanje je potvrda da vrednosti koje negujemo: kulturu, zdravlje, znanje i iskreno gostoprimstvo, imaju svoje mesto i u regionalnom turističkom vrhu. Cilj nam je bio da okupimo, pre svega, one koji su najzaslužniji za to što je Vrnjačka Banja danas, jedan od najprepoznatljivijih turističkih centara u regionu. Sa druge strane, želeli smo da istaknemo značaj marketinga, koji je godinama unazad nedostajao ne samo Vrnjačkoj Banji kao turističkoj destinaciji, već i celom turističkom sektoru Srbije. Trudimo se da, pored dosadašnjih ulaganja, pre svega u hotelsku industriju, sopstvene kapacitete i uređenje javnih površina, više pažnje posvetimo i marketinškom nastupu. Želimo da Vrnjačku Banju predstavimo ne samo Srbiji, već i širem regionu, koji sve više postaje naša interesna sfera. Časopis će biti dostupan svim relevantnim institucijama u Srbiji, hotelima i gostima u Vrnjačkoj Banji, kao i medijskim kućama, koje će kroz jedan sveobuhvatan tekst moći da predstave sve što Vrnjačka Banja nudi. Na taj način doprinosi se jačanju imidža, povećanju kvaliteta i konkurentnosti naše destinacije na turističkom tržištu, naglasio je Đurović.
Predsednik opštine upoznao je prisutne sa budućim projektima koji će se realizovati u Vrnjačkoj Banji, a koji se tiču ulaganja u sportski turizam, segment koji sve više dobija značaj u ukupnoj turističkoj ponudi ove destinacije. Posebno je istakao planove za razvoj planine Goč, koju je nazvao ‘nebrušenim dijamantom’ Vrnjačke Banje, i čiji će se prirodni ambijent i lepote pažljivo sačuvati. U toku su intenzivne aktivnosti na pripremi izgradnje gondole koja će povezivati centar Vrnjačke Banje sa planinom Goč. Pored toga, predsednik je poseban akcenat stavio na gastronomsku ponudu, ističući da Vrnjačka Banja, pored tradicionalne srpske kuhinje, turistima sve više nudi i raznovrsne specijalitete internacionalne kuhinje.
Izgradnjom Moravskog koridora, Vrnjačka Banja postala direktno povezana sa svim većim gradovima u Srbiji i šire. Auto-put je otvorio vrata Vrnjačkoj Banji, postavivši je na mapu evropskih saobraćajnica. Kao turistička oaza, Vrnjačka Banja sada ima sve preduslove da ugosti turiste iz čitave Evrope.
Gosti na promociji imali su priliku da dožive Vrnjačku Banju kao savremenu turističku destinaciju koja neguje svoju tradiciju, ali i da se hrabro okreće budućnosti. Posebnu pažnju privukla je ponuda banjskog zdravstvenog turizma, festivali svetskog ranga, kulturno nasleđe, ali i gastronomski i vinski doživljaji koji sve češće privlače i najzahtevnije goste.
Među brojim prijateljima prijateljima Vrnjačke Banje na promociji našli su se pevač Slavko Banjac i glumac Milan Bosiljčić koj isu o Vrnjačkoj Banji govorili biranim rečima.
– Život me je vodio različitim putevima, ali me je doveo do toga da u Muzičkoj školi u Nišu dobijem nadimak „Banjac“, jer mi porodica živi u Vrnjačkoj Banji i cela moja muzička karijera obeležena je tim imenom. Ja sam čovek koji u svakom trenutku, na svakom mestu, sa ponosom pominje Vrnjačku Banju i upućuje sve ljude da budu njeni gosti jer Banja je predivna. U njoj se doživljava toliko toga. Ta magija koju pruža Vrnjačka Banja retko gde se može doživet i svaki put se ponovo zaljubim u nju, istakao popularni pevač Slavko Banjac.
– Vezan sam za Vrnjačku Banju na više načina, ne samo kao turista. Za mene je ona nešto posebno. Moje kolege i ja posebno smo vezani za Festival filmskog scenarija, koji je poslednjih godina podignut na znatno viši nivo. Svaki od hotela ovde ima svoju posebnu dušu, a „Merkur“, kao zdravstvena institucija, pomaže da se čovek dovede u red. Bavim se očuvanjem jezika i kulture i izuzetno sam zahvalan Opštini Vrnjačka Banja što podržava te projekte. Dolazio sam i kao predavač, držao sam predavanja i radionice, čak i na fakultetu. Za mlade je tu Love Fest, za sve generacije postoji sadržaj, a poslednjih godina organizuje se i Vinski festival. Ono što Vrnjačku Banju čini posebnom jeste što se više ne dolazi samo u određeno doba godine, užitak traje tokom cele godine. Uvek se vraćamo, jer je iskustvo potpuno. Novi časopis ima 180 strana, bogat je fotografijama, ali dominira tekst, kao monografija u malom, rečeno je toliko toga o Vrnjačkoj Banji, izjavio je glumac Milan Bosiljčić.
Promocija je završena svečanom dodelom priznanja predsedniku opštine Vrnjačka Banja, Bobanu Đuroviću, od strane izdavača časopisa „First Media Group“. Uručena mu je nagrada „Kristalna zvezda za turistički razvoj“, pod nazivom „Vrnjačka Banja – zvezda srpskog turizma“.
– Ova zvezda ne pripada samo meni, već celom timu ljudi iz Vrnjačke Banje koji rade, stvaraju i koji su utkali deo sebe u sve što Vrnjačka Banja danas jeste. Ovo je priznanje i za one koji su radili pre mene, za saradnike koji su bili uz mene, kao i za one koji će doći posle nas, da nastave istim putem i, nadam se, učine još više, poručio je Đurović.
Najnovije izdanje magazina „Balkan travel“ možete potražiti na kioscima i otkriti zašto Vrnjačka Banja sa ponosom nosi titulu „kraljice kontinentalnog turizma“.