СПОЈ ТРАДИЦИЈЕ И МОДЕРНОГ ТУРИЗМА
У престижном амбијенту Хотела „Prezident Palace“ у Београду, 2. јула, уз присуство представника туристичке привреде, медија, бројних истакнутих личности из јавног и привредног живота Србије, као и љубитеља путовања, одржана је промоција специјалног издања часописа „Balkan Travel", посвећеног Врњачкој Бањи, „краљици српског и контитненталног туризма“.
Седмо издање водећег регионалног магазина настало је као плод сарадње издавача часописа “First Media Group“ са Туристичком организацијом Врњачка Бања и Општином Врњачка Бања. 180 страна луксузног издања и квалитетне штампе обилује инспиративним причама, атрактивним фотографијама, интервјуима и репортажама које на аутентичан начин откривају душу најпосећенијег бањског места у Србији.
Ово издање представља путовање кроз богатство културе и историје, чаробну природу, лековите термалне изворе, бројне атракције, врхунске хотеле и спа центре, који чине најпознатији бањски бисер Србије и читавог региона.
Присутне је у име домаћина поздравио председник општине Врњачка Бања, Бобан Ђуровић, истакавши да је ово издање омаж историји, култури, гостопримству и природним богатствима Врњачке Бање. Подсетио је да је реч о другом пројекту овог типа, и да је након прве промоције, која је одржана пре неколико година и била посвећена представљању туристичког потенцијала Врњачке Бање, уследила веома успешна туристичка сезона.
– Часопис „Balkan Travel“ препознао је оно што ми у Врњачкој Бањи живимо свакога дана, а то је да је наша Бања више од дестинација. Она је идеја о добром животу. Ово издање је потврда да вредности које негујемо: културу, здравље, знање и искрено гостопримство, имају своје место и у регионалном туристичком врху. Циљ нам је био да окупимо, пре свега, оне који су најзаслужнији за то што је Врњачка Бања данас, један од најпрепознатљивијих туристичких центара у региону. Са друге стране, желели смо да истакнемо значај маркетинга, који је годинама уназад недостајао не само Врњачкој Бањи као туристичкој дестинацији, већ и целом туристичком сектору Србије. Трудимо се да, поред досадашњих улагања, пре свега у хотелску индустрију, сопствене капацитете и уређење јавних површина, више пажње посветимо и маркетиншком наступу. Желимо да Врњачку Бању представимо не само Србији, већ и ширем региону, који све више постаје наша интересна сфера. Часопис ће бити доступан свим релевантним институцијама у Србији, хотелима и гостима у Врњачкој Бањи, као и медијским кућама, које ће кроз један свеобухватан текст моћи да представе све што Врњачка Бања нуди. На тај начин доприноси се јачању имиџа, повећању квалитета и конкурентности наше дестинације на туристичком тржишту, нагласио је Ђуровић.
Председник општине упознао је присутне са будућим пројектима који ће се реализовати у Врњачкој Бањи, а који се тичу улагања у спортски туризам, сегмент који све више добија значај у укупној туристичкој понуди ове дестинације. Посебно је истакао планове за развој планине Гоч, коју је назвао ‘небрушеним дијамантом’ Врњачке Бање, и чији ће се природни амбијент и лепоте пажљиво сачувати. У току су интензивне активности на припреми изградње гондоле која ће повезивати центар Врњачке Бање са планином Гоч. Поред тога, председник је посебан акценат ставио на гастрономску понуду, истичући да Врњачка Бања, поред традиционалне српске кухиње, туристима све више нуди и разноврсне специјалитете интернационалне кухиње.
Изградњом Моравског коридора, Врњачка Бања постала директно повезана са свим већим градовима у Србији и шире. Ауто-пут је отворио врата Врњачкој Бањи, поставивши је на мапу европских саобраћајница. Као туристичка оаза, Врњачка Бања сада има све предуслове да угости туристе из читаве Европе.
Гости на промоцији имали су прилику да доживе Врњачку Бању као савремену туристичку дестинацију која негује своју традицију, али и да се храбро окреће будућности. Посебну пажњу привукла је понуда бањског здравственог туризма, фестивали светског ранга, културно наслеђе, али и гастрономски и вински доживљаји који све чешће привлаче и најзахтевније госте.
Међу бројим пријатељима пријатељима Врњачке Бање на промоцији нашли су се певач Славко Бањац и глумац Милан Босиљчић кој ису о Врњачкој Бањи говорили бираним речима.
– Живот ме је водио различитим путевима, али ме је довео до тога да у Музичкој школи у Нишу добијем надимак „Бањац“, јер ми породица живи у Врњачкој Бањи и цела моја музичка каријера обележена је тим именом. Ја сам човек који у сваком тренутку, на сваком месту, са поносом помиње Врњачку Бању и упућује све људе да буду њени гости јер Бања је предивна. У њој се доживљава толико тога. Та магија коју пружа Врњачка Бања ретко где се може доживет и сваки пут се поново заљубим у њу, истакао популарни певач Славко Бањац.
– Везан сам за Врњачку Бању на више начина, не само као туриста. За мене је она нешто посебно. Моје колеге и ја посебно смо везани за Фестивал филмског сценарија, који је последњих година подигнут на знатно виши ниво. Сваки од хотела овде има своју посебну душу, а „Меркур“, као здравствена институција, помаже да се човек доведе у ред. Бавим се очувањем језика и културе и изузетно сам захвалан Општини Врњачка Бања што подржава те пројекте. Долазио сам и као предавач, држао сам предавања и радионице, чак и на факултету. За младе је ту Love Fest, за све генерације постоји садржај, а последњих година организује се и Вински фестивал. Оно што Врњачку Бању чини посебном јесте што се више не долази само у одређено доба године, ужитак траје током целе године. Увек се враћамо, јер је искуство потпуно. Нови часопис има 180 страна, богат је фотографијама, али доминира текст, као монографија у малом, речено је толико тога о Врњачкој Бањи, изјавио је глумац Милан Босиљчић.
Промоција је завршена свечаном доделом признања председнику општине Врњачка Бања, Бобану Ђуровићу, од стране издавача часописа „First Media Group“. Уручена му је награда „Кристална звезда за туристички развој“, под називом „Врњачка Бања – звезда српског туризма“.
– Ова звезда не припада само мени, већ целом тиму људи из Врњачке Бање који раде, стварају и који су уткали део себе у све што Врњачка Бања данас јесте. Ово је признање и за оне који су радили пре мене, за сараднике који су били уз мене, као и за оне који ће доћи после нас, да наставе истим путем и, надам се, учине још више, поручио је Ђуровић.
Најновије издање магазина „Balkan travel“ можете потражити на киосцима и открити зашто Врњачка Бања са поносом носи титулу „краљице континенталног туризма“.