У Општинској управи као јединственом органу, образују се унутрашње организационе јединице за вршење сродних послова и Кабинет председника општине као посебна организациона јединица.
Основна унутрашња организациона јединица је одсек.
Унутар основних унутрашњих организационих јединица образују се уже организационе јединице: групе.
САМОСТАЛНИ ИЗВРШИОЦИ
I Интерни ревизор
Гордана Узуновић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-219, Факс: (+381 36) 601-307
Електронска пошта: gordana.uzunovic@vrnjackabanja.gov.rs
Опис послова: Обаваља послове давања оцене начина и процеса рада корисника буџетских средстава и субјеката који закључују правне послове са корисницима буџетских средстава
уз испитивање претходних правила и поступака и поштовања правила интерне контроле, адекватности, успешности и потпуности система интерне контроле, законитог коришћења средстава,
ефикасности и економичности рада интерне контроле, врши и саветодавну улогу у вези са унапређењем процеса управљања ризиком, процеса контроле и процеса управљања код корисника
буџетских средстава и субјеката који закључују правне послове са корисницима буџетских средстава, као и приликом увођења нових система и процедура интерне контроле, врши ревизију
правилности примене процедура и стандарда у циљу ефикаснијег рада. Подноси захтеве за покретање прекршајног поступка, односно пријаву за привредни преступ или кривично дело, уколико
оцени да је повредом прописа из оквира своје надлежности учињен прекршај, привредни преступ или кривично дело.
II Повереник за избеглице
Раде Ћурчић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-213, Факс: (+381 36) 611-307
Електронска пошта: rade.curcic@vrnjackabanja.gov.rs
Опис послова: Одржава везу између посебних оперативних тела у општини и Комесаријата за избеглице.
Стара се о усклађеном деловању свих учесника који раде на прихвату и збрињавању избеглица у општини, остварује сарадњу са начелником
ок-руга, стара се о прикупљању података о збрињавању избеглица у њихова ранија места боравка, стара се о редовном достављању
одговарајућих података о избеглицама Републичком заводу за статистику, обезбеђује благовремено обавештавање јавности о збрињавању избеглица,
сарађује са Црвеним Крстом и другим хуманитарним органи-зацијама, координира и обавља сарадњу са Центром за социјални рад. Обавља послове у вези са
пријемом странака и њихових захтева, даје им потребна обавештења и упутства, прикупља потребну документацију за остваривање права странака која произилазе из статуса избеглих,
прогнаних и привремено расељених лица. За свој рад непосредно је одговоран начелнику Општинске управе.
ПОСЕБНА ОРГАНИЗАЦИОНА ЈЕДИНИЦА
I Кабинет Председника општине
Шеф Кабинета Председника општине је Бојана Дуњић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 612-627, Факс: (+381 36) 611-307
Електронска пошта: bojana.dunjic@vrnjackabanja.gov.rs
Опис послова: Кабинет Председника општине је посебна организациона јединица која се образује за обављање
саветодавних и протоколарних послова, послова за односе с јавношћу и административно-техничке послова који су значајни за рад Председника општине.
ОСНОВНЕ УНУТРАШЊЕ ОРГАНИЗАЦИОНЕ ЈЕДИНИЦЕ
I Одсек за послове органа Oпштине
Руководилац Одсека је Јасмина Трифуновић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-219, Факс: (+381 36) 611-307
Електронска пошта: jasmina.trifunovic@vrnjackabanja.gov.rs
Опис послова: У оквиру Одсека обављају се послови који се односе на стручне, саветодавне, организационе и административно-техничке послове за потребе Скупштине општине, Председника општине и Општинског већа. Одсек припрема акта и пружа сву потребну помоћ председнику Скупштине и Председнику општине, при предлагању начина решавања питања о којима одлучује Скупштина општине, припрема акте које Председник општине доноси или предлаже Општинском већу и Скупштини општине, припрема и обрађује материјале за рад Председника општине и материјале за његово учествовање у раду Скупштине општине, стара се о сарадњи Председника општине са Скупштином општине, државним органима, представницима страних држава и међународних организација, јавним предузећима и установама чији је оснивач општина Врњачка Бања, организује састанке којима председава или на којима учествује председник Скупштине и Председник општине. Обавља послове у вези са припремом, организовањем и одржавањем седница Скупштине општине, Општинског већа и радних тела, припремање прописа и других аката у области локалне самоуправе и другим областима које нису у делокругу других одсека, праћење њиховог спровођења, вођење евиденције и записника о одржаним седницама и друге послове из ове области, поступа по захтевима за слободан приступ информацијама од јавног значаја, осим ако посебним законом није другачије прописано, обавља стручне и административне послове по поднетим захтевима за оцену уставности и законитости аката које доноси Скупштина општине, Општинско веће и Председник општине. Прати активности на реализацији утврђених обавеза, координира акти-вности на остваривању јавности рада, врши пријем странака који се непосредно обра-ћају председнику Скупштине општине и Председнику општине, врши протоколарне послове поводом пријема домаћих и страних представника градова, културних, спортских и других представника, поводом додељивања јавних признања и друге про-токоларне послове које одреди председник Скупштине општине и Председник опш-тине. Обавља послове уређивања и издавања Службеног листа општине Врњачка Бања. Пружа стручну помоћ одборницима и одборничким групама и стара се о бла-говременом прибављању одговора на одборничка питања; послове у вези избора име-новања и постављења када о томе одлучује Скупштина, израда Статута општине, По-словника о раду Скупштине као и прописа о накнадама трошкова и изгубљене зараде одборницима и члановима радних тела Скупштине и Општинског већа, стручне пос-лове везане за додељивање признања која установљава Општина, послови инфор-мисања рада Скупштине, Општинског већа, њихових радних тела и Председника општине. Обавља нормативне и управне послове из изворног делокруга, стара се о обради и чувању свих изворних аката о раду органа општине, обавља преузете и поверене послове посебним законом, стручне и администартивно-техничке послове за органе општине. Обавља и друге послове утврђене законом и другим прописима из ових области по налогу председника Скупштине општине, Председника општине, секретара и начелника Општинске управе.
II Одсек за буџет и финансије
Руководилац Одсека је Зоран Дунић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-228 , Факс: (+381 36) 611-307
Електронска пошта: zoran.dunic@vrnjackabanja.gov.rs
Опис послова: У оквиру Одсека за буџет и финансије обављају се послови који се односе на израду нацрта буџета општине уз поштовање система јединствене буџетске класификације укључујући и програмску; припремање и достављање корисницима буџета упутства за припрему буџета са основним економским смерницама, као основом за израду и анализирање предлога финансијских планова буџетских корисника и контрола њихове усаглашености са упутством; припремање нацрта одлуке о измени и допуни буџета (ребаланса); израда предлога одлуке о привременом финансирању; припремање нацрта решења о одобрењу средстава из текуће и сталне буџетске резерве; припремање нацрта решења о променама апропријација, ближе уређивање начина коришћења средстава са подрачуна КРТ-а; обавештавање буџетских корисника о одобреним расположивим апропријацијама; предлагање одлуке о привременој обустави извршења буџета буџетским корисницима; разматрање финансирање делатности из надлежности општине, планирање и праћење прихода и расхода, тромесечних и месечних планова за извршење буџета као и извештаје о остваривању наведених планова, састављање консолидованог завршног рачуна буџета, вођење главне књиге трезора и осталих пословних књига са посебном евиденцијом за сваког директног и индиректног корисника буџетских средстава; усаглашавање пословних књига са корисницима буџета, Управом за трезор и добављачима; вођење евиденција о основним средствима и пословном простору; контролу расхода и преузетих обавеза, буџетско рачуноводство и извештавање; адми-нистрирање одлука о пласирању слободних новчаних средстава; Припремање захтева Министарству финансија за одобрење фискалног дефицита изнад 10% прихода општи-не у текућој години са детаљним образложењем оправданости инвестиција због којих настаје прекорачење; анализу дугороче одрживости дуга општине;, финансијско-рачу-новодствене послове, књигводствене послове, благајничко пословање, контролу новчаних докумената (ликвидатура), израду извештаја (периодичних и годишњих), израду финансијских планова директних корисника, формирање документације за исплату, фактурисање и сличне послове. Припрема нацрте аката којим се утврђују стопе изворних прихода, као и начин и мерила за одређивање висине локалних такси и накнада и других изворних локалних прихода; организовање јавне расправе и друге облике учешћа јавности у поступку припреме нацрта аката локалних изворних прихода. Одсек обавља и послове који се односе на: рачуноводствено-књиговодствене послове месних заједница и њихово материјално-финансијско пословање; врши послове ликвидатуре у области борачко инвалидске заштите и породиљског одсуства, контролу усклађености новчаних докумената у вези са пословима из своје надлежности. Обављају се и нормативни и управни послови из изворног делокруга, преузете и поверене послове посебним законом, стручне и администартивно-техничке послове за органе локалне самоуправе за области из надлежности овог Одсека. Обављају се и други послови утврђене законом и другим прописима из ових области по налогу начелника Општинске управе и Председника општине.
III Одсек за локалну пореску администрацију
Руководилац Oдсека је Снежана Миљевић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601 275, Факс: (+381 36) 601-307
Електронска пошта: snezana.miljevic@vrnjackabanja.gov.rs
Опис послова: Обављају се послови који се односе на пријем, обраду, контролу и унос података из пореских пријава; доношење решења о утврђивању обавеза по основу локалних јавних прихода за које није прописано да их сам порески обвезник утврђује; евидентирање утврђене пореске обавезе у пореском књиговодству локалне пореске администрације, у складу са прописима; наплату и контролу свих изворних локалних јавних прихода који обухватају порез на имовину правних и физичких лица, накнаде које се односе на градско грађевинско земљиште, комуналну таксу, боравишну таксу и др., канцеларијске и теренске пореске контроле законитости и правилности испуњавања пореске обавезе које се утврђују решењем локалне пореске администрације; обезбеђење наплате пореске обавезе; послове редовне и принудне наплате, одлагања плаћања пореског дуга; подношење захтева за покретање пореског прекршајног поступка; послове првостепеног поступка по изјављеним жалбама пореских обвезника;вођење поновног поступка по поништеним управним актима; вођење јединственог пореског књиговодства за локалне јавне приходе; примену једи-нствених стандарда, дефиниција и класификација и номенклатура кодирања података, припрему методолошкиј упутстава за једнообразну примену прописа из области локал-них јавних прихода и извештавање у складу са обављањем послова Одсека, пружање стручне помоћи пореским обвезницима при примени пореских прописа, припрема симулација и модела по појединим групама обвезника на основу предложеног нацрта ЛПА. Обављају се и нормативни и управни послови из изворног делокруга, преузете и поверене послове посебним законом, стручне и административно-техничке послове за органе локалне самоуправе за области из надлежности овог Одсека. Обављају се и други послови утврђени законом и другим прописима из ових области по налогу начелника Општинске управе и Председника општине.
IV Одсек за локални економски развој и инвестиције
Руководилац Oдсека је Сузана Црноглвац
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-204, Факс: (+381 36) 601-307
Електронска пошта: suzana.crnoglavac@vrnjackabanja.gov.rs
Руководилац Групе послова за јавне набавке је Ружица Митровић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-204 , Факс: (+381 36) 611-307
Електронска пошта: jn@vrnjackabanja.gov.rs
Опис послова: Обављају се послови који се односе на управљање процесом израде и реализације пројеката и програма од интереса за општину Врњачка Бања, пружању информација и техничке помоћи правним лицима при реализацији пројеката, државних субвенција и кредита. Ради на стварању базе података, праћењу анализирању и давању извештаја о стању и кретању привредних активности на територији општине, и даје пројекције будућих кретања и предлаже стратегије за даљи развој успостављања контаката и стара се о привлачењу нових инвеститора у општину, врши стручне, административне, техничке и друге послове на вођењу, координирању и сервисирању послова из области економског развоја општине, ради обезбеђивања додатних финансијских средстава при изради пројектних предлога за доступне инвестиционе фондове за јавна предузећа и јавне установе чији је оснивач општина Врњачка Бања, информисање месних заједница на територији општине Врњачка Бања о инвестиционим фондовима, израду пројектних предлога за потребе месних заједница и пружање стручне помоћи у реализацији истих, информациону подршку пројектима, учествовање у припреми и инплементацији стратешких планова и програма, промоцију инвестиционих потенцијала општине Врњачка Бања, одржавање постојећих, привлачење нових и ширење локалних пословних активности, сарадњу и координацију активности са министарствима, републичким и локалним институцијама и установама, усмеравање потенцијалних инвеститора везано за добијање потребне документације од Општинске управе и институција јединице локалне самоуправе. Врши послове који се односе на организацију послова везаних за јавне набавке који се односе на: истраживање тржишта и ефикасно планирање набавки; припрему плана набавки, обезбеђивање услова за економичну, ефикасну и транспарентну употребу јавних средстава и подстицање конкурентности и равноправности понуђача у поступцима јавних набавки; спровођење поступака јавних набавки по процедури прописаној законом; спровођење поступака јавних набавки по овлашћењу других наручилаца у складу са Законом о јавним набавкама; спровођење обједињених набавки за више наручилаца у складу са законом; објављивање огласа о јавним набавкама, конкурсне документације, и пружању стручне помоћи Комисији за јавне набавке, административно-техничке послове и пружање стручне помоћи буџетским корисницима; обавештења и извештаја на Порталу јавних набавки; пружање консултанских услуга и стручне помоћи директним и индиректним корисницима буџетских средстава и понуђачима у поступцима јавних набавки; одређивање запослених који ће представљати општину у поступцима јавних набавки које спроводе други наручиоци; прикупљање и евидентирање одређених података о поступцима јавних набавки и закљученим уговорима о јавним набавкама; вођење посебне евиденције о јавним набавкама мале вредности; састављање извештаја о закљученим уговорима о јавним набавкама велике и мале вредности и спроведеним поступцима; достављање у предвиђеном законском року наведених извештаја Управи за јавне набавке; праћење реализације закључених уговора о јавним набавкама; остваривање сарадње са органима и организацијама који у оквиру своје надлежности примењују прописе из области јавних набавки. Обављају се нормативни и управни послови из изворног делокруга, преузети и поверени послови посебним законом, стручни и административно-технички послови за органе локалне самоуправе за области из надлежности овог Одсека. Обављају се и други послови утврђени законом и другим прописима из ових области по налогу начелника Општинске управе и Председника општине.
V Одсек за урбанизам, еколошке, имовинско правне и стамбене послове
Руководилац одсека је Биљана Новоселац
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-220, Факс: (+381 36) 611-307
Електронска пошта: biljana.novoselac@vrnjackabanja.gov.rs
Руководилац Групе послова из области имовинско правних послова је Саша Радисављевић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-268 , Факс: (+381 36) 611-307
Електронска пошта: sasa.radisavljevic@vrnjackabanja.gov.rs
Опис послова: Обављају се послови који се односе на планирање и уређење простора, изградњу објеката, непосредно спровођење законских прописа и општих аката Скупштине општине, припрему и израду нормативно-правних аката из надлежности Одсека, припремање плана и програма и вођење поступка до коначног усвајања просторних и урбанистичких планова, спровођење урбанистичких и прос-торних планова, потврђивање урбанистичких пројеката парцелације, препарцелације и исправке граница парцела. Одсек организује послове обједињене процедуре, врши распоред послова у обједињеној процедури, израђује локацијске услове и издаје информацију о локацији, прибављање услова за пројектовање и прикључење на комуналну инфраструктуру; прибављање других посебних услова од јавних предузећа, привредних друштава и установа имаоца јавних овлашћења, неопходних за израду локацијских услова зависно од намене објекта; давање обавештења о намени простора и могућности општина по захтевима странака; Даје обавештења о могућности озакоњења објеката изграђених без одобрења и друге послове који произилазе из Закона о планирању и изградњи, издавање грађевинских дозвола, издавање решења о одобрењу за изградњу у оквиру обједињене процедуре, реконструкцију, адаптацију и санацију објеката, давање стручних мишљења у поступку издавања грађевинске дозволе, обраду информација о појединим предметима; обезбеђење техничког прегледа и издавање употребне дозволе, издавање уверења о старости објеката, издавање уверења о етажирању објеката; вођење регистара издатих грађевинских дозвола и издатих употребних дозвола; издавање уверења о чињеницама о којима води евиденцију; поступка легализације објеката; отуђења и давања у закуп грађевинског земљишта у јавној својини; утврђивање земљишта за редовну употребу објекта; доношења решења конверзије права коришћења у право својине на грађевинском земљишту уз накнаду; област стамбене делатности, коришћење грађевинског земљишта, имовинско-правне послове поверене законом, послове везане за експропријацију, самовласна заузећа, откуп станова у јавној својини Општине, враћање утрина и пашњака селима, враћање имовине задругама, закључење уговора о закупу јавних површина по плану распореда монтажних објеката, вођење јединствене евиденције целокупне имовине чији је власник, односно корисник општина, израду нацрта аката о располагању имовином општине. Прати остваривање програма уређивања грађевинског земљишта. Спроводи поступак исељења бесправно усељених лица у станове и заједничке просторије у складу са Законом, као и друге послове поверене законом у стамбеној области. Врши послове организовања, усмеравања и спровођења послова на заштити животне средине, праћењу стања из ове области и предлагању одговарајућих мера у складу са законом, реализацију израде и имплементацију Локалног еколошког акционог плана, одлучивање о потреби израде процене утицаја на животну средину, одлучивање о давању сагласности на студију о процени утицаја, давање мишљења о потреби израде стратешке процене утицаја на животну средину, давање сагласности на извештај о стратешкој процени, издавање интегрисане дозволе и ревизија интегрисане дозволе, припрему предлога коришћења средстава остварених од накнаде за унапређење и заштиту животне средине из надлежности Општине, одређене послове из области рударско геолошких истраживања и експлоатације неметаличних минералних сировина. Решава по захтевима за промену намене пољопривредног земљишта. Обавља нормативне и управне послове из изворног делокруга, преузете и поверене послове посебним законом, стручне и административно-техничке послове за органе локалне самоуправе за области из надлежности овог Одсека. Обавља и друге послове утврђене законом и другим прописима из ових области по налогу начелника Општинске управе и Председника општине.
VI Одсек за општу управу
Руководилац Oдсека је Марија Атанасковић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-256, Факс: (+381 36) 601-307
Електронска пошта: marija.atanaskovic@vrnjackabanja.gov.rs
Руководилац пословима управљања људским ресурсима је Деса Вукотић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-256 , Факс: (+381 36) 611-307
Електронска пошта: desa.vukotic@vrnjackabanja.gov.rs
VII Одсек за привреду и друштвене делатности
Руководилац Одсека је Марина Станковић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-205, Факс: (+381 36) 611-307
Електронска пошта: marina.stankovic@vrnjackabanja.gov.rs
Руководилац групе послове за привреду и друштвене делатности je Гордана Радичевћ
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-263 , Факс: (+381 36) 611-307
Електронска пошта: gordana.radicevic@vrnjackabanja.gov.rs
Руководилац Услужним центром je Раде Ћурчић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-213 , Факс: (+381 36) 611-307
Електронска пошта: rade.curcic@vrnjackabanja.gov.rs
Опис послова: Одсек обавља послове који се односе на старање о укупном привредном развоју општине; обављање управних и стручних послова у области привреде; подстицање и старање о развоју туризма, старих заната, пољопривреде и осталих привредних грана; обављање послова категоризације туристичких објеката у складу са законом; израда годишњег програма развоја пољопривреде и руралног развоја; израду годишњег програма заштите, уређења и коришћења пољопривредног земљишта у државној својини; спровођење поступка давања у закуп пољопривредног земљишта у државној својини; израду општих и оперативних планова заштите од елементарних непогода; извештавање о пољопривредној производњи (сетва, жетва, јесењи радоваи); информисање индивидуалних пољопривредних произвођача и регистрованих пољопривредних газдинстава о актуелностима везаним за пољопривреду утврђивање водопривредних услова на територији општине; издавање водопривредних сагласности и водопривредних дозвола за објекте и радове у складу са законским овлашћењима општина; подстицање предузетништва, малих и средњих предузећа у складу са законом и одлукама Скупштине општине; давање информација и пружање техничке помоћи локалним привредницима у регистрацији и пререгистрацији организационих облика; израде базе података, праћење, анализа и давање извештаја о стању и кретању привредних активности на територији општине, сарадњу са Националном службом за запошљавање у реализацији мера активне политике запошљавања; Управне и стручне послове у непосредном спровођењу закона и других прописа који су поверени општини у остваривању права грађана у облати социјалне заштите, води поступак утврђивања енергетски заштићених купаца, друштвене бриге о деци и омладини, предшколског, основног и средњег образовања и васпитања, ученичког и студентског стандарда, културе, спорта, борачко инвалидске заштите, решава у другостепеном поступку у области социјалне заштите (на решења Центра за социјални рад). Координира радом интересорне комисије. Обавља послове Општинске управе који се односе на оснивање установа и организација у области предшколског васпитања и образовања, основног образовања и васпитања, културе, физичке културе, спорта дечије и социјалне заштите, примарне здравствене заштите, прати њихово функционисање, врши надзор над њиховим радом, организује вршење послова у вези са заштитом културних добара, подстицање развоја културно-уметничког аматеризма и стара се о обезбеђивању услова за рад музеја, библиотеке и других установа културе чији је општина оснивач. Прати и организује остваривање ученичких и студентских права. Обавља одређене послове из области енергетске ефикасности, саобраћаја и путне привреде, заштите од ерозије и регулације водотокова, послове који се односе на праћење, уређење, развој и обављање комуналних делатности, врши надзор над усклађеношћу са Законом и одлукама Скупштине општине и применом Програма и других аката јавних комуналних и других предузећа. Обавља послове из области народне одбране (израда Плана одбране органа општине, организација спровођенја мера приправности, мобилизације, увођенја радне и материјалне обавезе, функционисања субјетата значајних за одбрану чији је оснивач Општина и други послови из ове области). Обавља послове везане за организацију и рад органа општине у ванредним ситуацијама ангажовању на превенцији настајања, деловању у току наступања и у фази отклањања последица елементарних непогода. Носилац је израде предлога пројеката и програма у области привреде и пољопривреде, посебно израде пољопривредне основе и годишњих програма заштите, уређења и коришћења пољопривредног земљишта. Обавља нормативне и управне послове из изворног делокруга, преузете и поверене послове посебним законом, стручне и администартивно-техничке послове за органе локалне самоуправе за области из надлежности овог Одсека. Обавља и друге послове утврђене законом и другим прописима из ових области по налогу начелника Општинске управе и Председника општине.
VIII Одсек за инспекцијске послове
Руководилац Одсека je Дејан Пецић
Адреса: Општина Врњачка Бања; Врњачка Бања, Крушевачка 17.
Телефон: (+381 36) 601-232, Факс: (+381 36) 601-307
Електронска пошта: dejan.pecic@vrnjackabanja.gov.rs
Опис послова: Одсек обавља послове који се односе на послове инспекцијског надзора, вршење контроле и налагању мера у складу са вежећим законима из области планирања и изградње, комуналних делатности, саобраћаја, туризма, заштите животне средине, образовања и васпитања и спорта, као и у складу са Законом о инспекцијском надзору који прописује опште улове и поступак вршења инспекцијског надзора и важећим одлукама Скупштине општине; праћење стања, предлагање мера и надзор над применом закона и подзаконских аката из области заштите животне средине, поступања са отпадним материјама, заштити од нејонизујућих зрачења, заштити природе, заштити од буке, поступању са хемикалијама, управљању отпадом и о процени утицаја на животну средину; доношење решења и налагање мера у области заштите животне средине и праћење њиховог спровођења; праћење стања, предлагања мера и инспекцијски надзор над законитошћу рада правних лица које обављају комуналну делатност и инспекцијски надзор над поступањем предузетника и грађана у погледу придржавања закона, других прописа и општих аката; надзор у области уређивања и одржавања објеката и јавних површина; јавну хигијену, надзор над уређењем Општине, јавних зелених површина, функционисањем јавне расвете, снабдевања насеља водом и одвођења от-падних вода, снабдевања електричном и топлотном енергијом, изношењем и депоновање смећа, сахрањивањем, одржавањем гробаља, рада кафилерија; надзор над вршењем димничарских услуга; надзор над обављањем делатности пијаца; надзор над одржавањем чистоће јавних површина, над раскопавањем улица и других јавних површина и друге послове комуналне хигијене; праћење стања, предлагање мера и инспекцијски надзор над извршавањем закона и других прописа на одржавању, заштити, изградњи и реконструкцији локалних и некатегорисаних путева; надзор над применом општинских одлука у којима се регулише саобраћај; надзор над вршењем истовара и утовара робе из моторних возила; праћење стања, предлагање мера и инспекцијски надзор над законитиошћу у обављању друмског локалног превоза и то: ванлинијског превоза путника, линијског и ванлинијског превоза ствари, превоза за сопствене потребе лица и ствари и ауто-такси превоза; праћење стања, предлагање мера и инспекцијског надзора над радом установа у области предшколског васпитања и образовања, основног и средњег образовања; извршење извршних или коначних решења из делокруга Општинске управе; Води поступак, доноси и извршава решења. Обавља и послове извршења решења из делокруга грађевинског инспектора и из делокруга других организационих јединица, израђује нормативно-правне акте којима се уређују и обезбеђују услови и мере које је потребно спровести и обезбедити у току рушења и уклањања објекта. У вршењу послова и овлашћења из своје надлежности остварује сарадњу са инспекцијама на републичком нивоу, Министарством унутрашњих послова, јавним предузећима и другим органима и организацијама. Доставља извештаје у складу са Законом о државној управи, одлукама и другим општим актима које у свом раду примењује, као и са општим актима који се односе на рад инспекцијских служби. Одсек за инспекцијске послове врши и друге послове из области инспекцијског надзора који се законом преносе у надлежност локалне самоуправе.