U Opštinskoj upravi kao jedinstvenom organu, obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova i Kabinet predsednika opštine kao posebna organizaciona jedinica.
Osnovna unutrašnja organizaciona jedinica je odsek.
Unutar osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica obrazuju se uže organizacione jedinice: grupe.
SAMOSTALNI IZVRŠIOCI
I Interni revizor
Gordana Uzunović
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-219, Faks: (+381 36) 601-307
Elektronska pošta: gordana.uzunovic@vrnjackabanja.gov.rs
Opis poslova: Obavalja poslove davanja ocene načina i procesa rada korisnika budžetskih sredstava i subjekata koji zaključuju pravne poslove sa korisnicima budžetskih sredstava
uz ispitivanje prethodnih pravila i postupaka i poštovanja pravila interne kontrole, adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti sistema interne kontrole, zakonitog korišćenja sredstava,
efikasnosti i ekonomičnosti rada interne kontrole, vrši i savetodavnu ulogu u vezi sa unapređenjem procesa upravljanja rizikom, procesa kontrole i procesa upravljanja kod korisnika
budžetskih sredstava i subjekata koji zaključuju pravne poslove sa korisnicima budžetskih sredstava, kao i prilikom uvođenja novih sistema i procedura interne kontrole, vrši reviziju
pravilnosti primene procedura i standarda u cilju efikasnijeg rada. Podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno prijavu za privredni prestup ili krivično delo, ukoliko
oceni da je povredom propisa iz okvira svoje nadležnosti učinjen prekršaj, privredni prestup ili krivično delo.
II Poverenik za izbeglice
Rade Ćurčić
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-213, Faks: (+381 36) 611-307
Elektronska pošta: rade.curcic@vrnjackabanja.gov.rs
Opis poslova: Održava vezu između posebnih operativnih tela u opštini i Komesarijata za izbeglice.
Stara se o usklađenom delovanju svih učesnika koji rade na prihvatu i zbrinjavanju izbeglica u opštini, ostvaruje saradnju sa načelnikom
ok-ruga, stara se o prikupljanju podataka o zbrinjavanju izbeglica u njihova ranija mesta boravka, stara se o redovnom dostavljanju
odgovarajućih podataka o izbeglicama Republičkom zavodu za statistiku, obezbeđuje blagovremeno obaveštavanje javnosti o zbrinjavanju izbeglica,
sarađuje sa Crvenim Krstom i drugim humanitarnim organi-zacijama, koordinira i obavlja saradnju sa Centrom za socijalni rad. Obavlja poslove u vezi sa
prijemom stranaka i njihovih zahteva, daje im potrebna obaveštenja i uputstva, prikuplja potrebnu dokumentaciju za ostvarivanje prava stranaka koja proizilaze iz statusa izbeglih,
prognanih i privremeno raseljenih lica. Za svoj rad neposredno je odgovoran načelniku Opštinske uprave.
POSEBNA ORGANIZACIONA JEDINICA
I Kabinet Predsednika opštine
Šef Kabineta Predsednika opštine je Bojana Dunjić
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 612-627, Faks: (+381 36) 611-307
Elektronska pošta: bojana.dunjic@vrnjackabanja.gov.rs
Opis poslova: Kabinet Predsednika opštine je posebna organizaciona jedinica koja se obrazuje za obavljanje
savetodavnih i protokolarnih poslova, poslova za odnose s javnošću i administrativno-tehničke poslova koji su značajni za rad Predsednika opštine.
OSNOVNE UNUTRAŠNjE ORGANIZACIONE JEDINICE
I Odsek za poslove organa Opštine
Rukovodilac Odseka je Jasmina Trifunović
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-219, Faks: (+381 36) 611-307
Elektronska pošta: jasmina.trifunovic@vrnjackabanja.gov.rs
Opis poslova: U okviru Odseka obavljaju se poslovi koji se odnose na stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe Skupštine opštine, Predsednika opštine i Opštinskog veća. Odsek priprema akta i pruža svu potrebnu pomoć predsedniku Skupštine i Predsedniku opštine, pri predlaganju načina rešavanja pitanja o kojima odlučuje Skupština opštine, priprema akte koje Predsednik opštine donosi ili predlaže Opštinskom veću i Skupštini opštine, priprema i obrađuje materijale za rad Predsednika opštine i materijale za njegovo učestvovanje u radu Skupštine opštine, stara se o saradnji Predsednika opštine sa Skupštinom opštine, državnim organima, predstavnicima stranih država i međunarodnih organizacija, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač opština Vrnjačka Banja, organizuje sastanke kojima predsedava ili na kojima učestvuje predsednik Skupštine i Predsednik opštine. Obavlja poslove u vezi sa pripremom, organizovanjem i održavanjem sednica Skupštine opštine, Opštinskog veća i radnih tela, pripremanje propisa i drugih akata u oblasti lokalne samouprave i drugim oblastima koje nisu u delokrugu drugih odseka, praćenje njihovog sprovođenja, vođenje evidencije i zapisnika o održanim sednicama i druge poslove iz ove oblasti, postupa po zahtevima za slobodan pristup informacijama od javnog značaja, osim ako posebnim zakonom nije drugačije propisano, obavlja stručne i administrativne poslove po podnetim zahtevima za ocenu ustavnosti i zakonitosti akata koje donosi Skupština opštine, Opštinsko veće i Predsednik opštine. Prati aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza, koordinira akti-vnosti na ostvarivanju javnosti rada, vrši prijem stranaka koji se neposredno obra-ćaju predsedniku Skupštine opštine i Predsedniku opštine, vrši protokolarne poslove povodom prijema domaćih i stranih predstavnika gradova, kulturnih, sportskih i drugih predstavnika, povodom dodeljivanja javnih priznanja i druge pro-tokolarne poslove koje odredi predsednik Skupštine opštine i Predsednik opš-tine. Obavlja poslove uređivanja i izdavanja Službenog lista opštine Vrnjačka Banja. Pruža stručnu pomoć odbornicima i odborničkim grupama i stara se o bla-govremenom pribavljanju odgovora na odbornička pitanja; poslove u vezi izbora ime-novanja i postavljenja kada o tome odlučuje Skupština, izrada Statuta opštine, Po-slovnika o radu Skupštine kao i propisa o naknadama troškova i izgubljene zarade odbornicima i članovima radnih tela Skupštine i Opštinskog veća, stručne pos-love vezane za dodeljivanje priznanja koja ustanovljava Opština, poslovi infor-misanja rada Skupštine, Opštinskog veća, njihovih radnih tela i Predsednika opštine. Obavlja normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga, stara se o obradi i čuvanju svih izvornih akata o radu organa opštine, obavlja preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administartivno-tehničke poslove za organe opštine. Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz ovih oblasti po nalogu predsednika Skupštine opštine, Predsednika opštine, sekretara i načelnika Opštinske uprave.
II Odsek za budžet i finansije
Rukovodilac Odseka je Zoran Dunić
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-228 , Faks: (+381 36) 611-307
Elektronska pošta: zoran.dunic@vrnjackabanja.gov.rs
Opis poslova: U okviru Odseka za budžet i finansije obavljaju se poslovi koji se odnose na izradu nacrta budžeta opštine uz poštovanje sistema jedinstvene budžetske klasifikacije uključujući i programsku; pripremanje i dostavljanje korisnicima budžeta uputstva za pripremu budžeta sa osnovnim ekonomskim smernicama, kao osnovom za izradu i analiziranje predloga finansijskih planova budžetskih korisnika i kontrola njihove usaglašenosti sa uputstvom; pripremanje nacrta odluke o izmeni i dopuni budžeta (rebalansa); izrada predloga odluke o privremenom finansiranju; pripremanje nacrta rešenja o odobrenju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve; pripremanje nacrta rešenja o promenama aproprijacija, bliže uređivanje načina korišćenja sredstava sa podračuna KRT-a; obaveštavanje budžetskih korisnika o odobrenim raspoloživim aproprijacijama; predlaganje odluke o privremenoj obustavi izvršenja budžeta budžetskim korisnicima; razmatranje finansiranje delatnosti iz nadležnosti opštine, planiranje i praćenje prihoda i rashoda, tromesečnih i mesečnih planova za izvršenje budžeta kao i izveštaje o ostvarivanju navedenih planova, sastavljanje konsolidovanog završnog računa budžeta, vođenje glavne knjige trezora i ostalih poslovnih knjiga sa posebnom evidencijom za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava; usaglašavanje poslovnih knjiga sa korisnicima budžeta, Upravom za trezor i dobavljačima; vođenje evidencija o osnovnim sredstvima i poslovnom prostoru; kontrolu rashoda i preuzetih obaveza, budžetsko računovodstvo i izveštavanje; admi-nistriranje odluka o plasiranju slobodnih novčanih sredstava; Pripremanje zahteva Ministarstvu finansija za odobrenje fiskalnog deficita iznad 10% prihoda opšti-ne u tekućoj godini sa detaljnim obrazloženjem opravdanosti investicija zbog kojih nastaje prekoračenje; analizu dugoroče održivosti duga opštine;, finansijsko-raču-novodstvene poslove, knjigvodstvene poslove, blagajničko poslovanje, kontrolu novčanih dokumenata (likvidatura), izradu izveštaja (periodičnih i godišnjih), izradu finansijskih planova direktnih korisnika, formiranje dokumentacije za isplatu, fakturisanje i slične poslove. Priprema nacrte akata kojim se utvrđuju stope izvornih prihoda, kao i način i merila za određivanje visine lokalnih taksi i naknada i drugih izvornih lokalnih prihoda; organizovanje javne rasprave i druge oblike učešća javnosti u postupku pripreme nacrta akata lokalnih izvornih prihoda. Odsek obavlja i poslove koji se odnose na: računovodstveno-knjigovodstvene poslove mesnih zajednica i njihovo materijalno-finansijsko poslovanje; vrši poslove likvidature u oblasti boračko invalidske zaštite i porodiljskog odsustva, kontrolu usklađenosti novčanih dokumenata u vezi sa poslovima iz svoje nadležnosti. Obavljaju se i normativni i upravni poslovi iz izvornog delokruga, preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administartivno-tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog Odseka. Obavljaju se i drugi poslovi utvrđene zakonom i drugim propisima iz ovih oblasti po nalogu načelnika Opštinske uprave i Predsednika opštine.
III Odsek za lokalnu poresku administraciju
Rukovodilac Odseka je Snežana Miljević
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601 275, Faks: (+381 36) 601-307
Elektronska pošta: snezana.miljevic@vrnjackabanja.gov.rs
Opis poslova: Obavljaju se poslovi koji se odnose na prijem, obradu, kontrolu i unos podataka iz poreskih prijava; donošenje rešenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje; evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije, u skladu sa propisima; naplatu i kontrolu svih izvornih lokalnih javnih prihoda koji obuhvataju porez na imovinu pravnih i fizičkih lica, naknade koje se odnose na gradsko građevinsko zemljište, komunalnu taksu, boravišnu taksu i dr., kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem lokalne poreske administracije; obezbeđenje naplate poreske obaveze; poslove redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga; podnošenje zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka; poslove prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika;vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima; vođenje jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode; primenu jedi-nstvenih standarda, definicija i klasifikacija i nomenklatura kodiranja podataka, pripremu metodološkij uputstava za jednoobraznu primenu propisa iz oblasti lokal-nih javnih prihoda i izveštavanje u skladu sa obavljanjem poslova Odseka, pružanje stručne pomoći poreskim obveznicima pri primeni poreskih propisa, priprema simulacija i modela po pojedinim grupama obveznika na osnovu predloženog nacrta LPA. Obavljaju se i normativni i upravni poslovi iz izvornog delokruga, preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administrativno-tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog Odseka. Obavljaju se i drugi poslovi utvrđeni zakonom i drugim propisima iz ovih oblasti po nalogu načelnika Opštinske uprave i Predsednika opštine.
IV Odsek za lokalni ekonomski razvoj i investicije
Rukovodilac Odseka je Suzana Crnoglvac
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-204, Faks: (+381 36) 601-307
Elektronska pošta: suzana.crnoglavac@vrnjackabanja.gov.rs
Rukovodilac Grupe poslova za javne nabavke je Ružica Mitrović
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-204 , Faks: (+381 36) 611-307
Elektronska pošta: jn@vrnjackabanja.gov.rs
Opis poslova: Obavljaju se poslovi koji se odnose na upravljanje procesom izrade i realizacije projekata i programa od interesa za opštinu Vrnjačka Banja, pružanju informacija i tehničke pomoći pravnim licima pri realizaciji projekata, državnih subvencija i kredita. Radi na stvaranju baze podataka, praćenju analiziranju i davanju izveštaja o stanju i kretanju privrednih aktivnosti na teritoriji opštine, i daje projekcije budućih kretanja i predlaže strategije za dalji razvoj uspostavljanja kontakata i stara se o privlačenju novih investitora u opštinu, vrši stručne, administrativne, tehničke i druge poslove na vođenju, koordiniranju i servisiranju poslova iz oblasti ekonomskog razvoja opštine, radi obezbeđivanja dodatnih finansijskih sredstava pri izradi projektnih predloga za dostupne investicione fondove za javna preduzeća i javne ustanove čiji je osnivač opština Vrnjačka Banja, informisanje mesnih zajednica na teritoriji opštine Vrnjačka Banja o investicionim fondovima, izradu projektnih predloga za potrebe mesnih zajednica i pružanje stručne pomoći u realizaciji istih, informacionu podršku projektima, učestvovanje u pripremi i inplementaciji strateških planova i programa, promociju investicionih potencijala opštine Vrnjačka Banja, održavanje postojećih, privlačenje novih i širenje lokalnih poslovnih aktivnosti, saradnju i koordinaciju aktivnosti sa ministarstvima, republičkim i lokalnim institucijama i ustanovama, usmeravanje potencijalnih investitora vezano za dobijanje potrebne dokumentacije od Opštinske uprave i institucija jedinice lokalne samouprave. Vrši poslove koji se odnose na organizaciju poslova vezanih za javne nabavke koji se odnose na: istraživanje tržišta i efikasno planiranje nabavki; pripremu plana nabavki, obezbeđivanje uslova za ekonomičnu, efikasnu i transparentnu upotrebu javnih sredstava i podsticanje konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki; sprovođenje postupaka javnih nabavki po proceduri propisanoj zakonom; sprovođenje postupaka javnih nabavki po ovlašćenju drugih naručilaca u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama; sprovođenje objedinjenih nabavki za više naručilaca u skladu sa zakonom; objavljivanje oglasa o javnim nabavkama, konkursne dokumentacije, i pružanju stručne pomoći Komisiji za javne nabavke, administrativno-tehničke poslove i pružanje stručne pomoći budžetskim korisnicima; obaveštenja i izveštaja na Portalu javnih nabavki; pružanje konsultanskih usluga i stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava i ponuđačima u postupcima javnih nabavki; određivanje zaposlenih koji će predstavljati opštinu u postupcima javnih nabavki koje sprovode drugi naručioci; prikupljanje i evidentiranje određenih podataka o postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama; vođenje posebne evidencije o javnim nabavkama male vrednosti; sastavljanje izveštaja o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama velike i male vrednosti i sprovedenim postupcima; dostavljanje u predviđenom zakonskom roku navedenih izveštaja Upravi za javne nabavke; praćenje realizacije zaključenih ugovora o javnim nabavkama; ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki. Obavljaju se normativni i upravni poslovi iz izvornog delokruga, preuzeti i povereni poslovi posebnim zakonom, stručni i administrativno-tehnički poslovi za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog Odseka. Obavljaju se i drugi poslovi utvrđeni zakonom i drugim propisima iz ovih oblasti po nalogu načelnika Opštinske uprave i Predsednika opštine.
V Odsek za urbanizam, ekološke, imovinsko pravne i stambene poslove
Rukovodilac odseka je Biljana Novoselac
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-220, Faks: (+381 36) 611-307
Elektronska pošta: biljana.novoselac@vrnjackabanja.gov.rs
Rukovodilac Grupe poslova iz oblasti imovinsko pravnih poslova je Saša Radisavljević
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-268 , Faks: (+381 36) 611-307
Elektronska pošta: sasa.radisavljevic@vrnjackabanja.gov.rs
Opis poslova: Obavljaju se poslovi koji se odnose na planiranje i uređenje prostora, izgradnju objekata, neposredno sprovođenje zakonskih propisa i opštih akata Skupštine opštine, pripremu i izradu normativno-pravnih akata iz nadležnosti Odseka, pripremanje plana i programa i vođenje postupka do konačnog usvajanja prostornih i urbanističkih planova, sprovođenje urbanističkih i pros-tornih planova, potvrđivanje urbanističkih projekata parcelacije, preparcelacije i ispravke granica parcela. Odsek organizuje poslove objedinjene procedure, vrši raspored poslova u objedinjenoj proceduri, izrađuje lokacijske uslove i izdaje informaciju o lokaciji, pribavljanje uslova za projektovanje i priključenje na komunalnu infrastrukturu; pribavljanje drugih posebnih uslova od javnih preduzeća, privrednih društava i ustanova imaoca javnih ovlašćenja, neophodnih za izradu lokacijskih uslova zavisno od namene objekta; davanje obaveštenja o nameni prostora i mogućnosti opština po zahtevima stranaka; Daje obaveštenja o mogućnosti ozakonjenja objekata izgrađenih bez odobrenja i druge poslove koji proizilaze iz Zakona o planiranju i izgradnji, izdavanje građevinskih dozvola, izdavanje rešenja o odobrenju za izgradnju u okviru objedinjene procedure, rekonstrukciju, adaptaciju i sanaciju objekata, davanje stručnih mišljenja u postupku izdavanja građevinske dozvole, obradu informacija o pojedinim predmetima; obezbeđenje tehničkog pregleda i izdavanje upotrebne dozvole, izdavanje uverenja o starosti objekata, izdavanje uverenja o etažiranju objekata; vođenje registara izdatih građevinskih dozvola i izdatih upotrebnih dozvola; izdavanje uverenja o činjenicama o kojima vodi evidenciju; postupka legalizacije objekata; otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini; utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta; donošenja rešenja konverzije prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu; oblast stambene delatnosti, korišćenje građevinskog zemljišta, imovinsko-pravne poslove poverene zakonom, poslove vezane za eksproprijaciju, samovlasna zauzeća, otkup stanova u javnoj svojini Opštine, vraćanje utrina i pašnjaka selima, vraćanje imovine zadrugama, zaključenje ugovora o zakupu javnih površina po planu rasporeda montažnih objekata, vođenje jedinstvene evidencije celokupne imovine čiji je vlasnik, odnosno korisnik opština, izradu nacrta akata o raspolaganju imovinom opštine. Prati ostvarivanje programa uređivanja građevinskog zemljišta. Sprovodi postupak iseljenja bespravno useljenih lica u stanove i zajedničke prostorije u skladu sa Zakonom, kao i druge poslove poverene zakonom u stambenoj oblasti. Vrši poslove organizovanja, usmeravanja i sprovođenja poslova na zaštiti životne sredine, praćenju stanja iz ove oblasti i predlaganju odgovarajućih mera u skladu sa zakonom, realizaciju izrade i implementaciju Lokalnog ekološkog akcionog plana, odlučivanje o potrebi izrade procene uticaja na životnu sredinu, odlučivanje o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja, davanje mišljenja o potrebi izrade strateške procene uticaja na životnu sredinu, davanje saglasnosti na izveštaj o strateškoj proceni, izdavanje integrisane dozvole i revizija integrisane dozvole, pripremu predloga korišćenja sredstava ostvarenih od naknade za unapređenje i zaštitu životne sredine iz nadležnosti Opštine, određene poslove iz oblasti rudarsko geoloških istraživanja i eksploatacije nemetaličnih mineralnih sirovina. Rešava po zahtevima za promenu namene poljoprivrednog zemljišta. Obavlja normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga, preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administrativno-tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog Odseka. Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz ovih oblasti po nalogu načelnika Opštinske uprave i Predsednika opštine.
VI Odsek za opštu upravu
Rukovodilac Odseka je Marija Atanasković
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-256, Faks: (+381 36) 601-307
Elektronska pošta: marija.atanaskovic@vrnjackabanja.gov.rs
Rukovodilac poslovima upravljanja ljudskim resursima je Desa Vukotić
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-256 , Faks: (+381 36) 611-307
Elektronska pošta: desa.vukotic@vrnjackabanja.gov.rs
Opis poslova: U okviru Odseka obavlјaju se poslovi koji se odnose na:
Organizaciju uprave - organizaciju i metod rada Opštinske uprave, sprovođenje propisa o upravi i kancelarijskom poslovanju, organizaciju i rad pisarnice i
arhive za organe Opštine, prijem podnesaka, overu prepisa, potpisa i rukopisa, rešavanje u upravnim stvarima o građanskim stanjima, vođenje matičnih knjiga i evidencija o državlјanstvu,
vođenje i ažuriranje biračkog spiska, radne odnose i izradu radnih verzija opštih akata iz oblasti radnih odnosa zaposlenih u Opštinskoj upravi, stručno osposoblјavanje i materijalno-tehničko
opremanje Opštinske uprave, funkcionisanje informatike u Opštinskoj upravi, automatsku obradu podataka, predlaganje i preduzimanje mera za povećanje efikasnosti i efektivnosti informacionog sistema, formiranje i
ažuriranje baza podataka, izrađuje i realizuje planove obuke i usavršavanja iz oblasti Opštinske uprave; planiranju i nabavci informaciono-komunikacione opreme, organizovanje i preduzimanje neophodnih mera u
cilјu uspostavlјanja internet i intranet komunikacija, kao i redovno ažuriranje WEB sajta Opš¬tinske uprave, učestvuje u planiranju i nabavci opreme i materijala, tekuće i investiciono održavanje poslovnog
prostora i opreme, korišćenje i održavanje telefonske centrale, korišćenje voznog parka i njegovo održavanje, umnožavanje materijala.
Obavlјa normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga, preuzete i poverene poslove posebnim zakonom.
Odsek vrši i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom opštine, poslovnikom Skupštine opštine i odlukama Skupštine po nalogu načelnika Opštinske uprave
VII Odsek za privredu i društvene delatnosti
Rukovodilac Odseka je Marina Stanković
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-205, Faks: (+381 36) 611-307
Elektronska pošta: marina.stankovic@vrnjackabanja.gov.rs
Rukovodilac grupe poslove za privredu i društvene delatnosti je Gordana Radičevć
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-263 , Faks: (+381 36) 611-307
Elektronska pošta: gordana.radicevic@vrnjackabanja.gov.rs
Rukovodilac Uslužnim centrom je Rade Ćurčić
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-213 , Faks: (+381 36) 611-307
Elektronska pošta: rade.curcic@vrnjackabanja.gov.rs
Opis poslova: Odsek obavlja poslove koji se odnose na staranje o ukupnom privrednom razvoju opštine; obavljanje upravnih i stručnih poslova u oblasti privrede; podsticanje i staranje o razvoju turizma, starih zanata, poljoprivrede i ostalih privrednih grana; obavljanje poslova kategorizacije turističkih objekata u skladu sa zakonom; izrada godišnjeg programa razvoja poljoprivrede i ruralnog razvoja; izradu godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; sprovođenje postupka davanja u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; izradu opštih i operativnih planova zaštite od elementarnih nepogoda; izveštavanje o poljoprivrednoj proizvodnji (setva, žetva, jesenji radovai); informisanje individualnih poljoprivrednih proizvođača i registrovanih poljoprivrednih gazdinstava o aktuelnostima vezanim za poljoprivredu utvrđivanje vodoprivrednih uslova na teritoriji opštine; izdavanje vodoprivrednih saglasnosti i vodoprivrednih dozvola za objekte i radove u skladu sa zakonskim ovlašćenjima opština; podsticanje preduzetništva, malih i srednjih preduzeća u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine opštine; davanje informacija i pružanje tehničke pomoći lokalnim privrednicima u registraciji i preregistraciji organizacionih oblika; izrade baze podataka, praćenje, analiza i davanje izveštaja o stanju i kretanju privrednih aktivnosti na teritoriji opštine, saradnju sa Nacionalnom službom za zapošljavanje u realizaciji mera aktivne politike zapošljavanja; Upravne i stručne poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa koji su povereni opštini u ostvarivanju prava građana u oblati socijalne zaštite, vodi postupak utvrđivanja energetski zaštićenih kupaca, društvene brige o deci i omladini, predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, učeničkog i studentskog standarda, kulture, sporta, boračko invalidske zaštite, rešava u drugostepenom postupku u oblasti socijalne zaštite (na rešenja Centra za socijalni rad). Koordinira radom interesorne komisije. Obavlja poslove Opštinske uprave koji se odnose na osnivanje ustanova i organizacija u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog obrazovanja i vaspitanja, kulture, fizičke kulture, sporta dečije i socijalne zaštite, primarne zdravstvene zaštite, prati njihovo funkcionisanje, vrši nadzor nad njihovim radom, organizuje vršenje poslova u vezi sa zaštitom kulturnih dobara, podsticanje razvoja kulturno-umetničkog amaterizma i stara se o obezbeđivanju uslova za rad muzeja, biblioteke i drugih ustanova kulture čiji je opština osnivač. Prati i organizuje ostvarivanje učeničkih i studentskih prava. Obavlja određene poslove iz oblasti energetske efikasnosti, saobraćaja i putne privrede, zaštite od erozije i regulacije vodotokova, poslove koji se odnose na praćenje, uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti, vrši nadzor nad usklađenošću sa Zakonom i odlukama Skupštine opštine i primenom Programa i drugih akata javnih komunalnih i drugih preduzeća. Obavlja poslove iz oblasti narodne odbrane (izrada Plana odbrane organa opštine, organizacija sprovođenja mera pripravnosti, mobilizacije, uvođenja radne i materijalne obaveze, funkcionisanja subjetata značajnih za odbranu čiji je osnivač Opština i drugi poslovi iz ove oblasti). Obavlja poslove vezane za organizaciju i rad organa opštine u vanrednim situacijama angažovanju na prevenciji nastajanja, delovanju u toku nastupanja i u fazi otklanjanja posledica elementarnih nepogoda. Nosilac je izrade predloga projekata i programa u oblasti privrede i poljoprivrede, posebno izrade poljoprivredne osnove i godišnjih programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta. Obavlja normativne i upravne poslove iz izvornog delokruga, preuzete i poverene poslove posebnim zakonom, stručne i administartivno-tehničke poslove za organe lokalne samouprave za oblasti iz nadležnosti ovog Odseka. Obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima iz ovih oblasti po nalogu načelnika Opštinske uprave i Predsednika opštine.
VIII Odsek za inspekcijske poslove
Rukovodilac Odseka je Dejan Pecić
Adresa: Opština Vrnjačka Banja; Vrnjačka Banja, Kruševačka 17.
Telefon: (+381 36) 601-232, Faks: (+381 36) 601-307
Elektronska pošta: dejan.pecic@vrnjackabanja.gov.rs
Opis poslova: Odsek obavlja poslove koji se odnose na poslove inspekcijskog nadzora, vršenje kontrole i nalaganju mera u skladu sa vežećim zakonima iz oblasti planiranja i izgradnje, komunalnih delatnosti, saobraćaja, turizma, zaštite životne sredine, obrazovanja i vaspitanja i sporta, kao i u skladu sa Zakonom o inspekcijskom nadzoru koji propisuje opšte ulove i postupak vršenja inspekcijskog nadzora i važećim odlukama Skupštine opštine; praćenje stanja, predlaganje mera i nadzor nad primenom zakona i podzakonskih akata iz oblasti zaštite životne sredine, postupanja sa otpadnim materijama, zaštiti od nejonizujućih zračenja, zaštiti prirode, zaštiti od buke, postupanju sa hemikalijama, upravljanju otpadom i o proceni uticaja na životnu sredinu; donošenje rešenja i nalaganje mera u oblasti zaštite životne sredine i praćenje njihovog sprovođenja; praćenje stanja, predlaganja mera i inspekcijski nadzor nad zakonitošću rada pravnih lica koje obavljaju komunalnu delatnost i inspekcijski nadzor nad postupanjem preduzetnika i građana u pogledu pridržavanja zakona, drugih propisa i opštih akata; nadzor u oblasti uređivanja i održavanja objekata i javnih površina; javnu higijenu, nadzor nad uređenjem Opštine, javnih zelenih površina, funkcionisanjem javne rasvete, snabdevanja naselja vodom i odvođenja ot-padnih voda, snabdevanja električnom i toplotnom energijom, iznošenjem i deponovanje smeća, sahranjivanjem, održavanjem grobalja, rada kafilerija; nadzor nad vršenjem dimničarskih usluga; nadzor nad obavljanjem delatnosti pijaca; nadzor nad održavanjem čistoće javnih površina, nad raskopavanjem ulica i drugih javnih površina i druge poslove komunalne higijene; praćenje stanja, predlaganje mera i inspekcijski nadzor nad izvršavanjem zakona i drugih propisa na održavanju, zaštiti, izgradnji i rekonstrukciji lokalnih i nekategorisanih puteva; nadzor nad primenom opštinskih odluka u kojima se reguliše saobraćaj; nadzor nad vršenjem istovara i utovara robe iz motornih vozila; praćenje stanja, predlaganje mera i inspekcijski nadzor nad zakonitiošću u obavljanju drumskog lokalnog prevoza i to: vanlinijskog prevoza putnika, linijskog i vanlinijskog prevoza stvari, prevoza za sopstvene potrebe lica i stvari i auto-taksi prevoza; praćenje stanja, predlaganje mera i inspekcijskog nadzora nad radom ustanova u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja; izvršenje izvršnih ili konačnih rešenja iz delokruga Opštinske uprave; Vodi postupak, donosi i izvršava rešenja. Obavlja i poslove izvršenja rešenja iz delokruga građevinskog inspektora i iz delokruga drugih organizacionih jedinica, izrađuje normativno-pravne akte kojima se uređuju i obezbeđuju uslovi i mere koje je potrebno sprovesti i obezbediti u toku rušenja i uklanjanja objekta. U vršenju poslova i ovlašćenja iz svoje nadležnosti ostvaruje saradnju sa inspekcijama na republičkom nivou, Ministarstvom unutrašnjih poslova, javnim preduzećima i drugim organima i organizacijama. Dostavlja izveštaje u skladu sa Zakonom o državnoj upravi, odlukama i drugim opštim aktima koje u svom radu primenjuje, kao i sa opštim aktima koji se odnose na rad inspekcijskih službi. Odsek za inspekcijske poslove vrši i druge poslove iz oblasti inspekcijskog nadzora koji se zakonom prenose u nadležnost lokalne samouprave.