U Beogradu se održava dvodnevni skup predstavnika 14 lokalnih samouprava – partnera USAID-ovog Projekta za unapređenje javnih nabavki. Skup ima za cilj postavljanje okvira saradnje i pružanja stručne pomoći u jačanju kapaciteta na lokalnom nivou za planiranje, sprovođenje i praćenje fer, transparentnih i konkurentnih postupaka javnih nabavki. Među učesnicima su i predstavnici Opštine Vrnjačka Banja, načelnik Opštinske uprave, Slaviša Paunović, rukovodilac Odseka za lokalno ekonomski razvoj, Suzana Crnoglavac i rukovodilac grupe poslova za javne nabavke i kapitalne projekte, Ružica Mitrović.
U svom uvodnom obraćanju direktorka projekta, Džeklin Vilijams-Bridžers istakla je da je cilj otvorenog poziva kojim su krajem prošle godine pozvane lokalne samouprave da iskažu interesovanje za saradnju sa projektom zajednički rad na prevazilaženju glavnih izazova sa kojima se suočavaju u javnim nabavkama. „Naša je namera da, kroz saradnju i stručnu pomoć, unapredimo kapacitete lokalnih samouprava kako bi građanima pružili bolju uslugu kroz efikasnije trošenje javnih sredstava“, rekla je direktorka Vilijams-Bridžers.
Moderna uprava, transformisana u servis građana i sposobna da funkcioniše u sveprisutnom digitalnom okruženju cilj je i Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, kako je istakao državni sekretar u ovom ministarstvu, Čedomir Rakić. Prepoznajući višegodišnju saradnju sa USAID-om u oblasti dobre uprave, državni sekretar Rakić izrazio je zadovoljstvo što su lokalne samouprave iskazale veliko interesovanje za ovaj događaj, naročito za drugi dan kada će biti održana obuka na temu primene okvirnog sporazuma. „Oblast uređenja javnih nabavki je jedna od ključnih oblasti na kojima država radi jer je ključna za funkcionisanje privrede i postizanje slobodnog tržišta, kao i za unapređenje kvaliteta života građana na lokalnom nivo“’, naglasio je gdin Rakić.
Kako je istakao Duško Pejović, predsednik DRI i vrhovni revizor, zbog značaja oblasti javnih nabavki DRI ju je definisala kao oblast visokog rizika, pa joj je tako vremenom davala sve veći značaj i prostor u revizijama. Tako je prošle godine izvršena revizija 150 milijardi dinara potrošenih na javne nabavke, gde su nepravilnosti utvrđene u iznosu od 28 milijardi. Takođe, od prošle godine, DRI je počela i sa praksom objedinjavanja nalaza i preporuka iz izveštaja o revizijama sprovedenim na istu temu – konkretno iz 15 izveštaja o reviziji pravilnosti i svrsishodnosti planiranja javnih nabavki u jedinicama lokalnih samouprava kod direktnih budžetskih korisnika, kao i iz 9 izveštaja o pravilnosti i efikasnosti postupaka javnih nabavki u ustanovama učeničkog standarda. Cilj objedinjavanja izveštaja je da se analizom nalaza revizija prepoznaju nepravilnosti koje se ponavljaju bez obzira na različite subjekte revizije. Ove godine, objedinjeno izveštavanje obuhvatiće javne nabavke u domovima zdravlja i javnim preduzećima.
Tokom prvog dana radionice, predstavnici partnerskih lokalnih samouprava imali su prilike da čuju i nešto više o dve analize koje je projekat sproveo u proteklom periodu - analizi procene rizika u javnim nabavkama i načinima da se oni rano prepoznaju i primenom određenih mera smanje ili otklone, te o postojećim sistemima i praksama vezanim za javne nabavke u partnerskim gradovima i opštinama.
Načelnik Opštinske uprave Vrnjačka Banja, Slaviša Paunović ocenio je skup kao izuzetno svrsishodan, a saradnju i pruženu stručnu pomoć od izuzetnog značaja za jačanje kapaciteta u oblasti javnih nabavki na lokalnom nivou.