Štab za vanredne situacije opštine Vrnjačka Banja održao je danas sednicu na kojoj su razmatrana pitanja vezana za predstojeći zimski period, kao i unapređenje sistema zaštite i spasavanja na lokalnom nivou.
Na sednici je predstavljen i razmotren Izveštaj o pripremljenosti za jesenji i zimski period 2025/2026. godine, sa posebnim osvrtom na kapacitete komunalnih službi, energetsku stabilnost, kao i spremnost subjekata koji učestvuju u reagovanju u slučaju obilnih padavina, niskih temperatura i drugih sezonskih rizika.
„Svi subjekati od javnog značaja i javna preduzeća primila su dopis i izjasnili se o svojim kapacitetima, mogućnostima i operativnoj spremnosti za nastupajući zimski period. Na osnovu tih izveštaja pripremljen je zbirni dokument sa zaključcima i predlogom mera, iz kog proizlazi da je Opština, u skladu sa dostavljenim podacima, u potpunosti spremna za predstojeći zimski period“, rekao je sekretar Štaba, Bojan Ratković.
Komandant Štaba za vanredne situacije, Boban Đurović, upoznao je članove Štaba sa izmenama u organizaciji Zimske službe za ovu godinu. Do sada je dužnost šefa Zimske službe obavljao Saša Grković, a zbog angažovanja na drugim radnim aktivnostima, novi šef ove službe biće Branislav Bežanović. Svi zahtevi i informacije usmeravaće se ka šefu službe, a sva organizacija i praćenje nalaza i izveštaja realizovaće se preko njega. Đurović je ukazao da je na sastanku sa kompletnim timom Zimske službe utvrđena podela opštine po reonima, sa jasno naznačenim nadležnostima svake službe i odgovornošću za izvršavanje zadataka. Takođe je proverena spremnost mehanizacije javnog sektora, kao i angažovanje privatnog sektora na određenim deonicama. Utvrđeno je i angažovanje ljudstva za konkretne zone, uključujući i šetališnu zonu na Promeniadi. Pored saobraćajnica prvog, drugog i trećeg reda, obuhvaćeni su i trotoari i prilazi javnim ustanovama. Dogovoreno je da čišćenje snega počinje u 4 sata ujutru, kako bi se izbegli problemi u saobraćaju, odnosno obezbedio nesmetan prevoz dece, rad institucija i svakodnevno funkcionisanje građana.
Na današnjoj redovnoj sednici Štaba, pažnja je bila posvećena i razmatranju Zaključka o potrebi izrade planskih dokumenata u oblasti smanjenja rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama.
„Zakonom o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama, jedinice lokalne samouprave imaju obavezu izrade određenih planskih akata. U prethodnom periodu, od strane Direkcije Ministarstva unutrašnjih poslova - Sektora za vanredne situacije, Opštini Vrnjačka Banja naloženo je da izradi Plan zaštite od požara, kao i Plan zaštite i spasavanja za opšinu Vrnjačka Banja sa Planom smanjenja rizika od katastrofa.
U međuvremenu je pokrenuta inicijativa za analizu postojećeg stanja sistema upravljanja rizicima od katastrofa i upravljanja vanrednim situacijama za trogodišnji period. Trenutno su u izradi Plan zaštite od požara i analiza stanja, dok će ostala planirana akta biti realizovana u narednoj godini.
S obzirom da su razmatranje ovih planova, kao i predlozi za njihovo unapređenje deo rada Štaba za vanredne situacije, ova tačka uvršćena je na dnevni red današnje sednice.
U nastavku, Štab je razmatrao i zahtev građanina sa teritorije opštine Vrnjačka Banja za pružanje pomoći nakon požara koji je zahvatio njegov stambeni objekat. Nakon uvida u okolnosti i dokumentaciju, članovi Štaba dali su saglasnost da se, u skladu sa nadležnostima, pokrenu procedure za obezbeđivanje neophodne pomoći.
Takođe, usvojen je predlog Plana rada Štaba za vanredne situacije opštine Vrnjačka Banja za 2026. godinu, koji obuhvata aktivnosti na prevenciji, pripremi, reagovanju i otklanjanju posledica vanrednih situacija, kao i saradnju sa nadležnim institucijama i organizacijama.
Sednica je zaključena razmatranjem tekućih pitanja i dogovorom da se u narednom periodu nastavi sistematičan rad na jačanju kapaciteta za zaštitu i spasavanje, sa ciljem očuvanja bezbednosti stanovništva i imovine na teritoriji opštine Vrnjačka Banja.

