У организацији Агенције „Уметничко стваралаштво“ и уз подршку локалне самоуправе, у Врњачкој Бањи одржана је конференција „Паметан туризам: Развој кроз знање и подршку“.
Учесници су били председник општине Врњачка Бања, Бобан Ђуровић, државни секретар Министарства туризма и омладине, Урош Кандић, као и председник Регионалне привредне коморе Моравачког и Рашког управног округа, Звонко Туфегџић.
Обраћајући се присутнима, председник општине Врњачка Бања, Бобан Ђуровић похвалио се чињеницом да туристичка сезона у Бањи сада траје свих 365 дана у години, те истакао да је то резултат успешне сарадње државе, локалне самоуправе и привреде.
Такође је најавио значајна улагања у нове садржаје на Гочу, гондолу, хотеле чији ће инвеститори бити позната светска франшиза и наш прослављени фудбалер, уз напомену да је у свему најважније обезбедити биланс између одрживости и трајности.
Државни секретар Урош Кандић похвалио је Врњачку Бању као лидера туризма у Србији, нагласивши колико је важна симбиоза између Министарства, локалних самоуправа и привреде. Он је позвао привреднике да, заједно са локалном самоуправом, дају предлоге за нове пројекте како би додатно унапредили туристичку понуду.
Кандић је напоменуо да је у току програм подршке који се односи на помоћ руралном туризму.
„Поред тога, имамо средства Фонда за развој. Кад узмемо стопу инфлације и каматне стопе, по таквим условима не можете добити новац нигде у региону“, рекао је Кандић. Он је подсетио и на стање у Врњачкој Бањи 2012. године, која је тада, по његовим речима, личила на једну остарелу лепотицу.
„Заједничким снагама, заједничким ентузијазмом требало се ухватити у коштац са свим изазовима и данас можемо поносно говорити о 1.700 индивидуалних лежајева у хотелима у Врњачкој Бањи, где су хотели углавном високе категорије. Врњачка Бања је несумњиво лидер када је у питању развој бањског туризма у Србији, која је у јулу и августу имала двоцифрен раст броја домаћих туриста“, истакао је Кандић.
Председник Регионалне привредне коморе, Звонко Туфегчић, подсетио је на подршку Коморе која обухвата информисање, едукацију, презентовање посебних програма, умрежавање и промоцију на домаћем и страном тржишту. Он је указао и на новитет „Бизнис чет 24/7“ асистента, који привредницима нуди информације о покретању пословања, као и о свим неопходним техничким документацијама.
Конференција је имала за циљ да истакне нове моделе унапређења туристичке понуде кроз знање, иновације и подршку институција, као и да отвори простор за размену искустава између представника државе, локалне заједнице и привреде.
Од представнице Министарства туризма и омладине, Драгане Петровић, у оквиру едукативне радионице „Како до постицаја у туризму?“, учесници конференције добили су конкретне смернице у вези са конкурсима, условима, документацијом и најчешћим грешкама при аплицирању, уз практичне савете и одговоре на питања.