Predmet javne rasprave su saglasno čl.93. Statuta opštine Vrnjačka Banja su:
1. Rebalans Odluke o budžetu opštine Vrnjačka Banja za 2018.godinu
2. Odluka o budžetu opštine Vrnjačka Banja za 2019.godinu, kao i nacrti odluka kojima se utvrđuju stope izvornih prihoda, kao i način i merila za određivanje visine lokalnih taksi i naknada i to:
3. Odluka o izmenama i dopunama Odluke o lokalnim komunalnim taksama
4. Odluka o izmenama i dopunama Odluke o opštinskim administrativnim taksama
5. Odluka o utvrđivanju visine naknade za korišćenje javnih površina
Nacrti dokumenata navedenih u Javnom pozivu objavljeni su na zvaničnom sajtu opštine Vrnjačka Banja: www.vrnjackabanja.gov.rs,od i na lokalnim sredstvima informisanja. Javnu raspravu je otvorila je Jasmina Trifunović, u svojstvu moderatora. U okviru prve tačke, Zoran Dunić, rukovodilac Odseka za budžet i finansije, dao je uvodno izlaganje u vezi Rebalansa, koji je urađen u skladu sa izmenama Odluke za kreditno zaduženje, odnosno zamenom projekata koji se finansiraju iz kreditnih sredstava i ovom odlukom je izvršeno obezbeđenje dodatnih sredstava za pojedine rashode za koje je evidentno da postoji potreba do kraja budžetske godine. Javna rasprava je okupila veći broj rukovodioca javnih preduzeća i ustanova, koji su bili zainteresovani o finansijskih promenama u okviru aproprijacija.
Zoran Dunić je izvestio i o odlukama kojima se utvrđuju takse i naknade i naglasio da je shodno Zakonu o naknadama za korišćenje dobara javnih dobara, predložena nova Odluka o utvrđivanju naknade za korišćenje javnih površina, koja sadrži deo naknada koje su ranije bile predmet lokalnih komunalnih taksi, s tim da su lok.komunalne i administrativne takse uvećane za 6,8% u skladu sa Uputstvom za izradu budžeta.
Odluka o budžetu za 2019.godinu je izrađena u skladu sa Uputstvom za izradu budžeta i u skladu sa Fiskalnom strategijom za 2018. godinu sa projekcijama za 2019. i 2020. godinu. Odlukom je predviđen deficit od 8.953.000 dinara, zbog prenetih i neutrošenih kreditnih stredstava iz prethodne godine. Budžetom su planirana sredstva za uvećanje plata u javnom sektoru u skladu sa Uputstvom. Zoran Dunić, izvestio je o planiranim investicijama u ovoj odluci i naglasio koje su investicije planirane u 2019.godini (završetak vodopada, putevi održavanje i izgradnja novih, upravljanje saobraćajem, izrada projetnih dokumentacija, Nacionalni trenažni vaterpolo centar i Odbojkaški centar, završetak 2 faze u OŠ ''Bane Milenković'', gde je opština suinvestitor i OŠ ''Mladost'' Vrnjci i dr.i projekat zamena postojećih sijalica štedljivim LED sijalicama-projekat je trogodišnji.) Nakon izlaganja izvestioca, Nebojša Ristić, direktor JKP „Banjsko zelenilo i čistoća“, interesovao se da li je iznos od 47.000.000 dinara planiran i za redovno održavanje i za deo uređenja projekta ''Crkveno brdo'' (parterno uređenje)? Dunić je naglasio da se iz budžeta, finansiraju programi poslavanja preduzeća, tako da od rukovodstva firme, zavisi i šta će biti u okviru istih. Slobodan Dišović u svpjstvu građanina je mišljenja da treba planirati sredstva tekuće budžetske rezerve u maksimalnom iznosu kako bi se reagovalo na iznenadne a neophodne aktivnosti, da se opredele sredstva za opremanje mesnih kancelarija, da se opredele sredstva za Štab za elementarne nepogode, sa opremom kako i se regovalo u vanrednim situacijama ali i planiranje većih sredstva za seoska naseljena područja. Sandra Miodragović, direktorka Centra za socijalni rad, predložila je da se pozicija 463-Donacije i transferi ostalim nivoima vlasti uveća za 1,200.000 dinara, a za isti iznos umanji pozicija 472-naknada za socijalnu zaštitu iz budžeta, iz razloga davanja saglasnosti na Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova ove ustanove. Odbornik, Miljko Arsić predložio je da se uvećaju sredstva za seoske mesne zajednice, sa akcentom na infrastrukturu, jer su sela za dva stepena na nižem stupnju u odnosu na sela u Srbiji. Zoran Dunić, upoznao je prisutne da je u 2018.godini, najaviše sredstava do sada opredeljeno za MZ i da je veliki broj projekata realizovao preko MZ.
Predsednik SO, Ivan Radović je predložio da se uveća pozicija 511-Zgrade i građevinski objekti u okviru MZ Ruđinci za završetak ambulante-Mofaza za 1.200.000, a da se uveća prihod od prodaje imovine za isti iznos.
Takođe je predložio da se u okviru razdela 1. uveća pozicija 4171-Odbornički dodatak i druge naknade za rad SO u visini od 850.000 dinara, jer je planirano uvećanje odborničke naknade sa 15.000 na 17.000 dinara, a da se za isti iznos uveća uveća prihod od prodaje imovine. Živorad Jaćimović je u vezi Odluke o utvrđivanju nakande za korišćenje javnih površina, upitao da li je određen organ za utvrđevinje ove naknade u skladu sa zakonom, jer se na predložen način se komplikuje administrativna procedura.