U organizaciji Agencije „Umetničko stvaralaštvo“ i uz podršku lokalne samouprave, u Vrnjačkoj Banji održana je konferencija „Pametan turizam: Razvoj kroz znanje i podršku“.
Učesnici su bili predsednik opštine Vrnjačka Banja, Boban Đurović, državni sekretar Ministarstva turizma i omladine, Uroš Kandić, kao i predsednik Regionalne privredne komore Moravačkog i Raškog upravnog okruga, Zvonko Tufegdžić.
Obraćajući se prisutnima, predsednik opštine Vrnjačka Banja, Boban Đurović pohvalio se činjenicom da turistička sezona u Banji sada traje svih 365 dana u godini, te istakao da je to rezultat uspešne saradnje države, lokalne samouprave i privrede.
Takođe je najavio značajna ulaganja u nove sadržaje na Goču, gondolu, hotele čiji će investitori biti poznata svetska franšiza i naš proslavljeni fudbaler, uz napomenu da je u svemu najvažnije obezbediti bilans između održivosti i trajnosti.
Državni sekretar Uroš Kandić pohvalio je Vrnjačku Banju kao lidera turizma u Srbiji, naglasivši koliko je važna simbioza između Ministarstva, lokalnih samouprava i privrede. On je pozvao privrednike da, zajedno sa lokalnom samoupravom, daju predloge za nove projekte kako bi dodatno unapredili turističku ponudu.
Kandić je napomenuo da je u toku program podrške koji se odnosi na pomoć ruralnom turizmu.
„Pored toga, imamo sredstva Fonda za razvoj. Kad uzmemo stopu inflacije i kamatne stope, po takvim uslovima ne možete dobiti novac nigde u regionu“, rekao je Kandić. On je podsetio i na stanje u Vrnjačkoj Banji 2012. godine, koja je tada, po njegovim rečima, ličila na jednu ostarelu lepoticu.
„Zajedničkim snagama, zajedničkim entuzijazmom trebalo se uhvatiti u koštac sa svim izazovima i danas možemo ponosno govoriti o 1.700 individualnih ležajeva u hotelima u Vrnjačkoj Banji, gde su hoteli uglavnom visoke kategorije. Vrnjačka Banja je nesumnjivo lider kada je u pitanju razvoj banjskog turizma u Srbiji, koja je u julu i avgustu imala dvocifren rast broja domaćih turista“, istakao je Kandić.
Predsednik Regionalne privredne komore, Zvonko Tufegčić, podsetio je na podršku Komore koja obuhvata informisanje, edukaciju, prezentovanje posebnih programa, umrežavanje i promociju na domaćem i stranom tržištu. On je ukazao i na novitet „Biznis čet 24/7“ asistenta, koji privrednicima nudi informacije o pokretanju poslovanja, kao i o svim neophodnim tehničkim dokumentacijama.
Konferencija je imala za cilj da istakne nove modele unapređenja turističke ponude kroz znanje, inovacije i podršku institucija, kao i da otvori prostor za razmenu iskustava između predstavnika države, lokalne zajednice i privrede.
Od predstavnice Ministarstva turizma i omladine, Dragane Petrović, u okviru edukativne radionice „Kako do posticaja u turizmu?“, učesnici konferencije dobili su konkretne smernice u vezi sa konkursima, uslovima, dokumentacijom i najčešćim greškama pri apliciranju, uz praktične savete i odgovore na pitanja.