Od ponedeljka, 8. decembra, građani mogu na šalterima lokalnih samouprava, na posebno formiranim punktovima, kao i na šalterima Javnog preduzeća „Pošta Srbije“, podneti zahtev za upis prava svojine. Za prijavu je potrebna lična karta ili pasoš i bilo koji dokaz o načinu sticanja imovine, čime se otvara mogućnost da se reše i višedecenijski imovinsko-pravni problemi.
Kako ovaj postupak funkcioniše u praksi i koliko je vremena potrebno za kompletno predavanje dokumentacije, proveravao je načelnik Raškog upravnog okruga, Stefan Adžić tokom današnjeg obilaska Opštine Vrnjačka Banja. On je istakao da su sve lokalne samouprave, uključujući i Vrnjačku Banju, blagovremeno obezbedile neophodne uslove za primenu novog zakona.
„Na licu mesta sam imao priliku da, zajedno sa predsednikom opštine, razgovaram sa građanima i uverim se da sistem funkcioniše kako je planirano. Prosečno vreme obrade jednog zahteva iznosi oko pola sata, a povratne informacije i od službenika i od građana su pozitivne. Obezbeđen je dovoljan broj zaposlenih, a prostorije su adekvatne za ovu vrstu postupka“, istakao je načelnik Raškog upravnog okruga.
On je pozvao sve građane koji imaju dugogodišnje nerešeno pitanje prava svojine da iskoriste ovu zakonsku mogućnost i da, uz samo dva dokumenta, pokrenu postupak upisa svojine.
Načelnika Raškog upravnog okruga dočekao je predsednik opštine Vrnjačka Banja, Boban Đurović, koji je naglasio značaj novog zakona za građane. Zajednički je konstatovano da rad Jedinstvenog upravnog mesta u Opštinskoj upravi Vrnjačka Banja funkcioniše dobro, iako su gužve primetnije u jutarnjim satima, što je posledica navika građana da obaveze završavaju rano. Sa građanima radi pet službenika, a prosečno vreme po predmetu iznosi oko 30 minuta.
Od 8. decembra do danas, preko 200 građana sa teritorije vrnjačke opštine podnelo je zahtev za upis prava svojine. Krajnji rok za podnošenje prijava je 5. februar, iako postoje očekivanja da bi rok mogao biti produžen. Ipak, nadležni apeluju na građane da ne odlažu prijavu, već da iskoriste postojeći rok.
Troškovi upisa kreću se u rasponu od 100 do 1.000 evra i zavise od površine objekta i mesta u kojem se nalazi. U jedinicama lokalne samouprave, poput Vrnjačke Banje koja ima manje od 50.000 stanovnika naknada je fiksna i iznosi 100 evra.
Za magacine, pomoćne objekte i proizvodne pogone naknada se određuje na osnovu površine: objekti do 500 kvadratnih metara su oslobođeni plaćanja, dok se za površine veće od 500 kvadratnih metara plaća 10 evra za svaki dodatni kvadratni metar.
Šalteri u Opštinskoj upravi Vrnjačke Banje rade svakog radnog dana, od 7.30 do 15.30 časova.

