Од понедељка, 8. децембра, грађани могу на шалтерима локалних самоуправа, на посебно формираним пунктовима, као и на шалтерима Јавног предузећа „Пошта Србије“, поднети захтев за упис права својине. За пријаву је потребна лична карта или пасош и било који доказ о начину стицања имовине, чиме се отвара могућност да се реше и вишедеценијски имовинско-правни проблеми.
Како овај поступак функционише у пракси и колико је времена потребно за комплетно предавање документације, проверавао је начелник Рашког управног округа, Стефан Аџић током данашњег обиласка Општине Врњачка Бања. Он је истакао да су све локалне самоуправе, укључујући и Врњачку Бању, благовремено обезбедиле неопходне услове за примену новог закона.
„На лицу места сам имао прилику да, заједно са председником општине, разговарам са грађанима и уверим се да систем функционише како је планирано. Просечно време обраде једног захтева износи око пола сата, а повратне информације и од службеника и од грађана су позитивне. Обезбеђен је довољан број запослених, а просторије су адекватне за ову врсту поступка“, истакао је начелник Рашког управног округа.
Он је позвао све грађане који имају дугогодишње нерешено питање права својине да искористе ову законску могућност и да, уз само два документа, покрену поступак уписа својине.
Начелника Рашког управног округа дочекао је председник општине Врњачка Бања, Бобан Ђуровић, који је нагласио значај новог закона за грађане. Заједнички је констатовано да рад Јединственог управног места у Општинској управи Врњачка Бања функционише добро, иако су гужве приметније у јутарњим сатима, што је последица навика грађана да обавезе завршавају рано. Са грађанима ради пет службеника, а просечно време по предмету износи око 30 минута.
Од 8. децембра до данас, преко 200 грађана са територије врњачке општине поднело је захтев за упис права својине. Крајњи рок за подношење пријава је 5. фебруар, иако постоје очекивања да би рок могао бити продужен. Ипак, надлежни апелују на грађане да не одлажу пријаву, већ да искористе постојећи рок.
Трошкови уписа крећу се у распону од 100 до 1.000 евра и зависе од површине објекта и места у којем се налази. У јединицама локалне самоуправе, попут Врњачке Бање која има мање од 50.000 становника накнада је фиксна и износи 100 евра.
За магацине, помоћне објекте и производне погоне накнада се одређује на основу површине: објекти до 500 квадратних метара су ослобођени плаћања, док се за површине веће од 500 квадратних метара плаћа 10 евра за сваки додатни квадратни метар.
Шалтери у Општинској управи Врњачке Бање раде сваког радног дана, од 7.30 до 15.30 часова.

