Deonica Moravskog koridora od Vrnjačke Banje do Vrbe, u dužini od 13,8 kilometra, puštena je u saobraćaj kao deo fazne izgradnje ovog značajnog infrastrukturnog projekta. Otvaranje ove trase, kome je prisustvovao predsednik Republike Srbije, Aleksandar Vučić, predstavlja nastavak postepenog povezivanja centralne Srbije savremenim auto-putem.
Predsednik Srbije, Aleksandar Vučić rekao je ovom prilikom da će ceo Moravski koridor biti završen do septembra 2026. godine. Po njegovim rečima, deonica koja je danas otvorena biće puštena u saobraćaj sutra, od 8 časova ujutru, a prolazak ovom deonicom se neće naplaćivati do 14. januara 2026.
Okupljenim građanima obratili su se i otpravnik poslova Ambasade SAD, Aleksandar Titolo, Nj.E. ambasador Turske, Ilhan Sajili, kao i Edvard Ferguson, ambasador Velike Britanije.
Otvaranju deonice Moravskog koridora od Vrnjačke Banje do Vrbe prisustvovali su i predsednik SO, Ivan Radović i predsednik opštine Vrnjačka Banja, Boban Đurović koji je istakao da za Vrnjačku Banju, kao turistički centar, svaki novi završeni segment znači veću dostupnost i bolju vezu sa ostatkom Srbije, brži i bezbedniji dolazak gostiju, ravnomerniji turistički tok tokom cele godine, veću atraktivnost za investitore i bolje uslove za razvoj pratećih delatnosti. „Istovremeno, on otvara nove mogućnosti za lokalno stanovništvo, od lakšeg pristupa tržištima rada, do jačanja privrednih i uslužnih kapaciteta. Moravski koridor povezaće Kraljevo, Kruševac, Vrnjačku Banju i Trstenik sa ključnim saobraćajnim pravcima u zemlji, stvarajući stabilniju i bezbedniju saobraćajnu mrežu“, naglasio je Đurović.
Izgradnja koridora nastavlja se i na preostalim deonicama, u skladu sa dinamikom radova, dok se ovaj projekat već sada pokazuje kao važan činilac dugoročnog razvoja prostora kroz koji prolazi. Od ukupno 112 kilometara ostalo je još dve deonice od 28 i 13 km, od Čačka do Kraljeva, i od Adrana do Vrbe.
Podsetimo, deonica Kruševac - Vrnjačka Banja, puštena je u saobraćaj u decembru prošle godine, čime je započeto direktno uključivanje Banje u sistem savremenih auto-puteva.
Ukupne dužine oko 112 kilometara, Moravski koridor povezaće gradove i opštine u kojima živi oko pola miliona stanovnika, i omogućiti direktnu vezu sa najvažnijim saobraćajnim pravcima u zemlji - auto-putevima „Miloš Veliki“ i Beograd-Niš.
Na izgradnji obe deonice angažovano je oko 4.000 radnika, uz skoro 2.000 jedinica mehanizacije, što ovaj projekat čini jednim od najvećih infrastrukturnih poduhvata u Srbiji. Izgradnja Moravskog koridora započeta je krajem 2019. godine, a radove izvodi tursko-američki konzorcijum Behtel–Enka. Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na čas i, kako je ranije najavljeno, biće prvi digitalni i najširi auto-put u Srbiji, sa naprednim sistemima za upravljanje saobraćajem i zaštitu od poplava.

