Nakon sprovedenog javnog uvida i javne rasprave, u sali Hotela „Vrnjačke terme“ organizovana je prezentacija Programa razvoja turizma opštine Vrnjačka Banja za period 2022 – 2025, čiji je cilj da definiše resurse i atrakcije Vrnjačke Banje, kao i opšte uslove za unapređenje turizma.
U uvodnom delu, predstavnike vrnjačkog turističkog sektora pozdravila je, u ime Opštine Vrnjačka Banja, zamenica načelnika Opštinske uprave, Tatjana Đurđević Stepanić i istakla da je reč o izuzetno važnom strateškom aktu.
„Kao što je svima poznato, turizam je jedna od najvažnijih privrednih grana koja višestruko utiče na društveno-ekonomski život svake države, pa i naše. Vrnjačka Banja je blagovremeno prepoznala značaj ove grane i kontinuirano radi na unapređenju iste“, ukazala je zamenica načelnika Tatjana Đurđević Stepanić.
Program razvoja turizma predstavio je dr Milan Ćulić, predsednik UO Centra za istraživanja i studije turizma i jedan od autora Programa. Po njegovim rečima, istraživanja su pokazala da je Vrnjačka Banja i dalje kraljica banja. „Potrudili smo se da sagledamo sve resurse i sve atrakcije na teritoriji opštine Vrnjačka Banja i da ih stavimo u jedan funkcionalni sistem koji prepoznaje turistički proizvode, turistička tržišta i prostor za povećanje broja dolazaka i broja noćenja i uticaj na povećanje konkurentnosti na teritoriji opštine Vrnjačka Banja, u smislu da dobijemo jedan kvalitetan turistički proizvod koji je zaokružen, koji ima jasan imidž, destinaciju koja je sve poznata po svom brendu i da osvojimo nova tržišta, što je definisano kroz kvantitativne ciljeve ovog dokumenta“, ukazuje Ćulić.
Po njegovim rečima, dominantno je tržište Srbije u Vrnjačkoj Banji, odnoso 85% turista dolazi sa teritorije Republike Srbije, što govori da postoji izuzetno veliki prostor za osvajanje tržišta koja se nalaze u regionu.
„ Dobili smo i predloge za unapređenje marketing sistema upravljanja promocijom na destinaciji i uključivanje svih relevantnih aktera iz javnog, privatnog, akademskog sektora koji je vrlo važan i nevladinog sektora koji će činiti Savet za razvoj turizma koji narednih nekoliko godina treba da da zajednički doprinos i napor prema onome što je Program definisao“, navodi dalje Ćulić.
Istraživanja su pokazala i da Vrnjačka Banja ima više noćenja od banja Baden Baden i banje Viši, ali da su cene smeštaja u ovim banjama daleko već u odnosu na cene smeštaja u Vrnjačkoj Banji. Razlog tome jeste snažnija ponuda, prepoznavanje atrakcija i resursa koji su zaokruženi u kvalitetne turističke proizvode.
Takođe je istaknuto i da je Banja opterećena u mesecima jul i avgust, a rasterećena početkom i krajem godine, tako da je to, po rečima Ćulića, jedan izuzetno veliki prostor za prepoznavanje komplementarnih aktivnosti koje se zaokružuju u ponudu kroz sportski turizam, kongresni turizam i ukoliko je strateški vođena, postoji prilika da popuni ta praznina.
U narednom periodu očekuje se da Skupština opštine usvoji ovaj dokument koji omogućava jasan putokaz strateškog razvoj destinacije i nakon 2025. godine.