Након спроведеног јавног увида и јавне расправе, у сали Хотела „Врњачке терме“ организована је презентација Програма развоја туризма општине Врњачка Бања за период 2022 – 2025, чији је циљ да дефинише ресурсе и атракције Врњачке Бање, као и опште услове за унапређење туризма.
У уводном делу, представнике врњачког туристичког сектора поздравила је, у име Општине Врњачка Бања, заменица начелника Општинске управе, Татјана Ђурђевић Степанић и истакла да је реч о изузетно важном стратешком акту.
„Као што је свима познато, туризам је једна од најважнијих привредних грана која вишеструко утиче на друштвено-економски живот сваке државе, па и наше. Врњачка Бања је благовремено препознала значај ове гране и континуирано ради на унапређењу исте“, указала је заменица начелника Татјана Ђурђевић Степанић.
Програм развоја туризма представио је др Милан Ћулић, председник УО Центра за истраживања и студије туризма и један од аутора Програма. По његовим речима, истраживања су показала да је Врњачка Бања и даље краљица бања. „Потрудили смо се да сагледамо све ресурсе и све атракције на територији општине Врњачка Бања и да их ставимо у један функционални систем који препознаје туристички производе, туристичка тржишта и простор за повећање броја долазака и броја ноћења и утицај на повећање конкурентности на територији општине Врњачка Бања, у смислу да добијемо један квалитетан туристички производ који је заокружен, који има јасан имиџ, дестинацију која је све позната по свом бренду и да освојимо нова тржишта, што је дефинисано кроз квантитативне циљеве овог документа“, указује Ћулић.
По његовим речима, доминантно је тржиште Србије у Врњачкој Бањи, односо 85% туриста долази са територије Републике Србије, што говори да постоји изузетно велики простор за освајање тржишта која се налазе у региону.
„ Добили смо и предлоге за унапређење маркетинг система управљања промоцијом на дестинацији и укључивање свих релевантних актера из јавног, приватног, академског сектора који је врло важан и невладиног сектора који ће чинити Савет за развој туризма који наредних неколико година треба да да заједнички допринос и напор према ономе што је Програм дефинисао“, наводи даље Ћулић.
Истраживања су показала и да Врњачка Бања има више ноћења од бања Баден Баден и бање Виши, али да су цене смештаја у овим бањама далеко већ у односу на цене смештаја у Врњачкој Бањи. Разлог томе јесте снажнија понуда, препознавање атракција и ресурса који су заокружени у квалитетне туристичке производе.
Такође је истакнуто и да је Бања оптерећена у месецима јул и август, а растерећена почетком и крајем године, тако да је то, по речима Ћулића, један изузетно велики простор за препознавање комплементарних активности које се заокружују у понуду кроз спортски туризам, конгресни туризам и уколико је стратешки вођена, постоји прилика да попуни та празнина.
У наредном периоду очекује се да Скупштина општине усвоји овај документ који омогућава јасан путоказ стратешког развој дестинације и након 2025. године.